• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

آشنایی مردم با محصولات خلاق‌وصنایع فرهنگی

  • کد خبر : 1080
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
آشنایی مردم با محصولات خلاق‌وصنایع فرهنگی
گردشگر آنلاین -پخش برنامه‌های تلویزیونی مانند «خلاق شو» و «نسیم دانش» با حمایت معاونت علمی و فناوری فرصتی فراهم کرده است تا محصولات ایران‌ساخت بدون هیچ هزینه‌ای به عموم مردم معرفی شود.

به گزارش سرویس اقتصادی گردشگر آنلاین ، زمان زیادی نگذشته از آن روزهایی که مردم نیازهای خود را با روش‌های سنتی رفع می‌کردند. اما فناوری روز به روز پیشرفت کرد. نوآوری‌ها روش های سنتی را کنار زد. راه حل های جدیدی را پیش رویمان قرار داد تا زندگی با رفاه بیشتر را تجربه کنیم.

محصولات دانش‌بنیان و خلاقی با ایده های جوانان توسعه یافت که حق انتخاب گسترده تری را برایمان فراهم کرد. این روزها جوانان خلاق، متخصص و هنرمند به حوزه‌های بسیاری ورود کردند و محصولات زیادی را تولید می‌کنند. محصولاتی که ما را وارد دنیای جدیدی می‌کند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برای معرفی و آشنایی بیشتر عموم مردم با این محصولات دست به ابتکاری زد. سال ۹۵ دو برنامه تلویزیونی به عنوان های «بر بنیان دانش» و «نسیم دانش» تولید شد تا عموم مردم با محصولات دانش بنیانی که در کشور تولید می شود آشنا شوند. بستری برای معرفی زیست بوم فناوری و نوآوری تازه نفس در کشور. اما اکنون این زیست بوم با فعالیت گسترده فعالان خود و برنامه های ترویجی همچون این دو برنامه قدرت گرفته است.

پخش این برنامه ها از شبکه خبر و شبکه نسیم بسیار موفق آمیز بود و بستری را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کرد تا به صورت رایگان محصول خود، اهمیت و کاربردهای آن را توضیح دهند. نوعی تبلیغ برای محصولات دانش بنیان و ایران‌ساخت.

پس از آن با توسعه فعالیت شرکت های خلاق این ستاد به فکر افتاد تا برنامه ای نیز برای معرفی محصولات این شرکت ها تولید شود. نتیجه نیز شد برنامه «خلاق شو».

در این برنامه شرکت های خلاق و محصولات آنها در حوزه های گوناگون مانند گردشگری و میراث فرهنگی، بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی، آموزش و یادگیری، معماری و ساختمان، هنرهای تجسمی و نمایشی، تولید محتوای صوتی و تصویری، فروشگاه و نمایشگاه و مشاوره معرفی می شوند. فرصتی که بدون هزینه در اختیار شرکت های فعال این حوزه قرار گرفته است تا رایگان محصول خود را به عموم مردم معرفی کنند.

«خلاق شو» با آیتم های طرح مسئله، خود تعریفی، تاریخچه و مصاحبه با مدیران عامل و گروه فنی شرکت های خلاق در حوزه های مختلف صنایع فرهنگی و نرم با حمایت ستاد و همکاری گروه اقتصاد و دانش شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

پخش این برنامه ها در فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان اثرگذار است. فرصتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق داده می شود تا اقشار مختلف با محصول ایران‌ساختی که توسعه داده اند آشنا شوند. برنام هایی برای حمایت از کالای ایران‌ساخت.

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=1080

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.