• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر

دوره رایگان گلیم بافی در روستای منگاوی ملایر برگزار شد

  • کد خبر : 882
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
دوره رایگان گلیم بافی در روستای منگاوی ملایر برگزار شد
گردشگرآنلاین - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: برای ترویج صنایع دستی در روستای منگاوی دوره رایگان گلیم بافی برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، ابراهیم جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان ملایر با بیان اینکه برای ترویج صنایع دستی در روستای منگاوی دوره رایگان گلیم بافی برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی ویژه بانوان و با حضور ۲۰ نفر از خانم‌های روستای منگاوی در حسینیه این روستا برگزار شد.

او در ادامه افزود:در پایان دوره بانوان وارد بازار کار شده و به صورت دستمزدی مشغول فعالیت خواهند شد.

جلیلی با بیان اینکه ترویج صنایع دستی از مهمترین فعالیت‌های اداره است که با سرمایه کم و به صورت مشاغل خانگی قابلیت اشتغال زایی و سود آوری را دارد تأکید کرد: از سیاست کلی وزارتخانه توسعه رشته‌های مختلف صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید:
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱؛ میزبان هنرمندان شهر جهانی مبلمان منبت
اعطای تسهیلات بلاعوض به صنعتگران لرستانی برای احیای هنرهای فراموش شده
صنایع دستی ۵۶ شهر و روستای کشور در نوبت ثبت ملی است
بازدید رایگان از موزه‌ هنر و ادبیات کودک
کنسرت رایگان و ۱۰۰ هزار نفری «BTS»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر به غیر از منبت که دارای برند جهانی است در بیش از ۱۹ رشته دیگر صنایع دستی هنرمندان مشغول فعالیت هستندگفت: به منظور توسعه صنایع دستی در سال‌های قبل در روستا‌های بخش مرکزی، سامن و زند کلاس‌های آموزش مروار بافی و قلم زنی برگزار شده است.

جلیلی برگزاری دوره رایگان گلیم بافی را در توجه به این صنایع دستی مهم ملایر مهم دانست و گفت: بسیاری از کارآموزان مورد حمایت اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ملایرقرار گرفته اند و با پرداخت تسهیلات و دریافت مجوز کارگاه‌های خانگی خود را به راه انداخته و مشغول فعالیت هستند.

گلیم یکی از صنایع دستی شهرستان ملایر است که در گذشته تعداد بسیاری از زنان در این شهرستان به بافت آن مشغول بودند اما با گذر زمان و برخی بی توجهی ها، متاسفانه تعداد افرادی که الان در این عرصه فعالیت می‌کنند کاهش محسوسی داشته و نیاز است که با برگزاری دوره های آموزشی گلیم بافی زمینه رونق بیشتر آن فراهم شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.