• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
گلستان، پیشرو در اجرای طرح گردشگری کشاورزی

مجوز ۸ طرح جدید گردشگری کشاورزی صادر شد

  • کد خبر : 1037
  • 13 سپتامبر 2021 - 10:09
مجوز ۸ طرح جدید گردشگری کشاورزی صادر شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان درخصوص توسعه گردشگری گفت: در زمینه گردشگری کشاورزی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته جزو استان‌های پیشرو هستیم و ۸ مجوز جدید هم صادر شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از گرگان، احمد تجری  اظهار داشت: در دومین جلسه کمیسیون فنی گردشگری کشاورزی استان ۸ پرونده گردشگری کشاورزی در سطح استان تائید شد و در حال تکمیل پرونده برای صدور پروانه بهره‌برداری است.

وی با اشاره به این‌که آغاز گردشگری کشاورزی به‌عنوان یکی از انواع جدید گردشگری با همکاری فعالان بخش خصوصی از استان گلستان رقم خورد، گفت: به دلیل برخورداری گلستان از اقلیم مناسب، زمین‌های مستعد و ظرفیت تولید ۹۲ گونه محصول کشاورزی می‌تواند به یکی از راهکارهای مؤثر افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و گردشگری این استان شمالی تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: استان گلستان با برخورداری از پتانسیل‌های بسیار در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی زمینه توسعه مزارع گردشگری را دارا است و از سال گذشته که به‌نوعی این شکل از گردشگری با صدور اولین مجوز بهره‌برداری در گلستان رقم خورد، شاهد استقبال برای فعالیت هم‌استانی‌ها در بخش مزارع گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ متقاضی دریافت مجوز گردشگری کشاورزی در استان در مرحله تکمیل پرونده هستند و در دومین جلسه کمیسیون فنی گردشگری کشاورزی استان در سال جاری نیز ۸ پرونده گردشگری کشاورزی در سطح استان تائید شد و در حال تکمیل پرونده برای صدور پروانه بهره‌برداری است.

تجری با اشاره به پیشرو بودن گلستان در زمینه گردشگری کشاورزی، از صدور ۸ پروانه بهره‌برداری مزرعه گردشگری در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در حدود یک سال گذشته مجوز بهره‌برداری و فعالیت این تعداد مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۷۷ میلیارد ریال در سطح استان صادر شد و زمینه اشتغال برای حدود ۱۲۶ نفر را فراهم ساخته است.

وی بیان داشت: گردشگری کشاورزی فرصتی برای توسعه روستاها، رونق کشاورزی و ایجاد فرصت‌های تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی است. توسعه این نوع جدید از گردشگری در گلستان که از ظرفیت‌هایی نظیر اقلیم‌های گوناگون، تنوع محصولات کشاورزی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی متنوع برخوردار است می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی به‌ویژه در سطح روستاها را فراهم سازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=1037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.