• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

میزبانی جشنواره زیبایی اسب ایران به اشکذر رسید

  • کد خبر : 1838
  • 01 نوامبر 2021 - 10:48
میزبانی جشنواره زیبایی اسب ایران به اشکذر رسید

گردشگرآنلاین – رییس هیات سوارکاری استان یزد گفت: سی‌امین دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل نژاد عرب از نوزدهم تا بیست و یکم آبان‌ماه جاری در رده سی (c) سازمان جهانی سوارکاری( ایکاهو) به میزبانی شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از اشکذر یزد، سعید ابوطالبی روز دوشنبه  افزود: در این دوره از مسابقه سه داور بین‌المللی رده ای(a)، کار قضاوت این رخداد ورزشی را بر عهده دارند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را نمایش تولید و پرورش برتر اسب و عرضه در بازار تجارت این حیوان ذکر کرد که در مجموعه فرهنگی، ورزشی گردشگری بیک اشکذر برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره با شرکت اسب‌های خالص ایرانی و اسب‌های خون خارجی به میزبانی هیات سوارکاری اشکذر و همکاری هیات سوارکاری استان یزد برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۳۰ هزار نفری اشکذر در ۳۰ کیلومتر شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اسب اصیل عرب، کهن‌ترین گونه اسب و تنها نژاد کاملا خالص و اصیل اسب است.

جشنواره زیبایی اسب اصیل زیر نظر سازمان جهانی سوارکاری و طبق تقویم جهانی برگزار می‌شود تا برترین داوران دنیا به انتخاب زیباترین اسب‌های ایرانی بپردازند.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

بدین ترتیب یزد باستان یکی از معدود نقاطی در ایران بود که دیرینه‌ای چند هزار ساله در اهلی سازی، استفاده از اسب و سوارکاری دارد.

از سوی دیگر با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یکی از آثار خشتی جهان و لزوم توجه به حوزه‌های مختلف گردشگری  می‌تواند زمینه خوب و تازه‌ای برای جان گرفتن این صنعت درآمدزا و فراموش شده اسب‌سواری و پرورش آن باشد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس این حیوان و  سرمایه گذاری بیش از  ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال یزد قرار دارد و در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت ،۴۷ هیات ورزشی و ۴۰۰ هیات شهرستانی ،۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۱۱ شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=1838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.