• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

ثبت ملی ۹ آب انبار در فارس ابلاغ شد

  • کد خبر : 2652
  • 04 دسامبر 2021 - 13:28
ثبت ملی ۹ آب انبار در فارس ابلاغ شد

گردشگرآنلاین – مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد که مراتب ثبت ۹ آب‌انبار این استان در فهرست آثار ملی، طی نامه‌های جداگانه‌ای به استاندار ابلاغ شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان فارس، هادی شه دوست شیرازی گفت: طی نامه‌های جداگانه، مراتب ثبت ملی مجموعه آب‌انبارهای یک تا هشت روستای سده در شهرستان خنج و آب‌انبار باب انار شهرستان خفر، از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار فارس ابلاغ شده است.

وی افزود: ثبت این آثار در راستای اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، انجام شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین از استان فارس، مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: آب‌انبارهای یاد شده از این پس تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی خواهد بود. شه‌دوست شیرازی گفت: برابر قانون هرگونه دخل و تصرف یا انجام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آثار ثبت شده در فهرست‌های میراثی شود، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات قانونی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خاطرنشان کرد که هرگونه اقدام مرمتی و بازسازی آثار ثبت شده صرفاً با تأیید و نظارت وزارت میراث فرهنگی قابل انجام و اجرا است.

آب انبار تاریخی

آب انبار تاریخی

آب انبار تاریخی

آب انبار تاریخی

منبع: مهر 

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=2652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.