• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

گردشگری فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تعاونی است

  • کد خبر : 961
  • 07 سپتامبر 2021 - 14:50
گردشگری فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تعاونی است
گردشگرآنلاین - استاندار یزد گفت: مهم‌ترین ظرفیت بخش تعاون جمع کردن سرمایه‌های خرد مردمی و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی است.

محمدعلی طالبی ظهر در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد اظهار داشت: جایگاه تعاون در اقتصاد کشور و آموزه‌های دینی را همه واقف هستیم، ضروریات و الزاماتی برای توسعه بخش تعاون در کشور به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی شده است.

استاندار یزد گفت: مهم‌ترین ظرفیت بخش تعاون جمع کردن سرمایه‌های خرد مردمی و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی است، بسیاری از کارهای بزرگ در سطح کشور و استان با همراهی و گامی مردم در حوزه تعاونی‌ها صورت گرفته است.

طالبی ادامه داد: تعاونی مشارکت دادن مردم در فعالیت‌های اقتصادی و بهره‌مند کردن آن‌ها از مواهب توسعه است، هر زمان که در زمینه تشکیل تعاونی‌ها و تقویت آن‌ها کارهای مناسبی صورت گرفت مردم به سطح بالاتری از رفاه دست پیدا کردند، به همین جهت تعاونی‌ها روحیه مشارکت به مردم می‌دهد و فعالیت‌های اقتصادی دیگری را مردم با سرمایه خرد انجام می‌دهند.

وی با اشاره به کارورزی که در حوزه اقتصادی توسط مردم صورت می‌گیرد گفت: خیلی از قشرهای جامعه نه توان مشارکت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی دارند نه فرصت و تخصص آن را.

طالبی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی این فرصت را برای ایفا یک مسئولیت اقتصادی برای همه اقشار فراهم می‌کنند که این موضوع از دستاوردهای تعاونی‌ها است که مردم را درگیر فعالیت‌های اقتصادی است.

استان یزد با ظرفیت‌های خوبی که در حوزه اقتصادی، خدمات، کشاورزی، صنعت دارد بستر بسیار مناسبی برای فعالیت موفق تعاونی‌ها است، اینکه ما جزء استان‌های برتر اقتصادی هستیم قطعاًً لازم است جزء چند استان برتر در حوزه تعاونی‌ها هم باشیم.

استاندار یزد ادامه داد: استان یزد باید الگوی تعاونی‌ها در سطح کشور باشد، بخش تعاون بعضاً به خاطر برخی عملکردها آسیب دیده است و برخی دیدگاه‌هایی و افکارهایی که وجود دارد بخش تعاون را در معرض تهدید قرار داد اما فعالیت برخی تعاونی‌های موفق و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی نگاه‌ها را به تعاون تغییر می‌دهد و فرصت‌های جدید خلق کند.

طالبی تصریح کرد: استان یزد در مسیری در حرکت است که روند توسعه، صحنه‌های جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی را خلق می‌کند که در آن بخش‌ها هم تعاونی‌ها می‌تواند ایفای نقش موثر داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه فناوری و نوآوری در استان گفت: فناوری و نوآوری از حوزه‌های است که بسیار مستعد سرمایه‌گذاری مردم، تشکیل شرکت تعاونی‌ها و تقویت شرکت تعاونی‌های موجود است که بستر مناسبی برای رشد اقتصادی استان و ایجاد ارزش افزوده باشد همچنین بخش گردشگری استان فرصت ارزشمندی برای شرکت‌های تعاونی استان است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها توسط بخش تعاون بهتر دنبال می‌شود، این تعداد شرکت تعاونی مسکن نشان می‌دهد که ساخت مسکن و مشارکت مردم برای ساخت مسکن در تعاونی کم هزینه‌تر و بهتر است، اینکه تعدادی خودشان در تعاونی مسکن عضو باشند، حضور داشته و در اجرای پروژه‌ها همکاری کنند فرصت پایدار شدن را برای افراد داشته است و مردم با هزینه کمتر صاحب مسکن شدند.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه دهیاری‌ها صورت گرفته است، شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف است که در قالب تعاونی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: این تعاونی که با سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله با استفاده از سرمایه تجمیع شده دهیاری و کمک دولتی فرصت‌های اقتصادی را در اختیار منطقه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.