• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی چناران خبر داد

صدور پنجمین موافقت اصولی تاسیس اقامت‌گاه بوم‌گردی در شهر گلمکان

  • کد خبر : 988
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
صدور پنجمین موافقت اصولی تاسیس اقامت‌گاه بوم‌گردی در شهر گلمکان
گردشگرآنلاین - مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: پنجمین موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در حوزه اقامت‌گاه بوم‌گردی در بخش گلمکان شهرستان گلبهار صادر شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقامت‌گاه ۴ اتاقه با ۵۰۰ مترمربع زیربنا راه‌اندازی خواهد شد. حجم سرمایه‌گذاری در این اقامت‌گاه بوم‌گردی سه‌ میلیارد ریال است و ظرفیت خدمات‌رسانی به ۱۳ گردشگر و مسافر را دارد.

وی تصریح کرد: این اقامت‌گاه برای ۳ نفر به ‌صورت مستقیم و برای ۱۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. استقبال بخش خصوصی برای راه‌اندازی اقامت‌گاه بوم‌گردی در بخش گلمکان باعث شده که این شهرستان به یکی از مقاصد گردشگری شهر جدید گلبهار تبدیل شده و مشکلات گردشگردان برای اسکان نیز رفع شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: تاکنون در شهرستان گلبهار ۱۸ موافقت‌نامه اولیه برای تاسیسات گردشگری صادر شده و برای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران به چهار مرکز اقامتی در گلمکان پروانه بهره‌برداری داده شده است.

طاهریان‌مقدم گفت: مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر گلمکان وجود آثار تاریخی شامل حسینیه گلمکان، مقبره عبدالرحمن گهواره‌گر و چشمه‌سبز گلمکان است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از آنان بازدید دارند.

وی یادآور شد: دریاچه چشمه‌سبز گلمکان، دریاچه طبیعی در دامنه شمالی رشته کوه بینالود و مشرف بر حوضه آبریز رودخانه گلمکان است و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری بخش گلمکان قرار دارد. یکی از ویژگی‌های مهم دریاچه چشمه‌سبز، آب و هوای با طراوت همراه با باغات سرسبز و رودخانه دائمی است که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

شهر گلمکان شهرستان گلبهار در فاصله ۶۰ کیلومتری از مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.