• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

آئین‌های محلی استان خراسان جنوبی در عمارت اکبریه بیرجند برگزار شد

  • کد خبر : 3136
  • 13 دسامبر 2021 - 5:24
آئین‌های محلی استان خراسان جنوبی در عمارت اکبریه بیرجند برگزار شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از برگزاری آیین‌های محلی استان در محل مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حسن رمضانی گفت: جشنواره دانشجویی آئین‌های محلی استان باهدف آشنایی دانشجویان با بازی‌های بومی ‌محلی، موسیقی نواحی و پخت غذاهای سنتی استان، امروز در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی افزود: برگزاری این جشنواره را می‌توان یک رویداد فرهنگی حساب کرد، چراکه بازی‌ها، ‌لباس‌ها و حتی غذاهای بومی و محلی، ریشه در فرهنگ هر منطقه دارد و با آداب‌ورسوم آن خطه آمیخته است.

رمضانی ادامه داد: بازی‌های بومی، قبیله‌ای، محلی و سنتی ایرانی علاوه بر بار فرهنگی، از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند و  برگزاریی چنین جشنواره‌هایی باعث آشنایی بهتر و بیشتر جوانان ما با این فرهنگ و آداب‌ورسوم می‌شود.

وی گفت: یکی از مسائل مهم که موجب ایجاد  شکاف نسلی بین گذشتگان و نسل حاضر شده، عدم شناخت این نسل از گذشتگان است که مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی می‌توانند با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کنار آموزش‌های تخصصی، شکاف بین این نسل‌ها را کاهش دهند.

به گزارش گردشگر آنلاین، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبری نیز در این مراسم گفت: جشنواره دانشجویی آئین‌های محلی  استان با حضور گروه‌هایی از دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌ نور، علوم پزشکی و صنعتی بیرجند و هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، بازی‌های بومی محلی، موسیقی مقامی خراسان و پخت غذاهای سنتی خراسان جنوبی در محل بازارچه صنایع‌دستی باغ اکبریه برگزار شد.

محمدعلی جنتی‌فر افزود:‌ این جشنواره باهمت دانشگاه پیام نور بیرجند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل امور عشایری استان و با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی دانشجویان و مردم بافرهنگ بومی و محلی خراسان جنوبی بوده است.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.