• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

آسیب جدی کرونا به صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان؛ لزوم حمایت مسئولان

  • کد خبر : 2699
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
آسیب جدی کرونا به صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان؛ لزوم حمایت مسئولان

گردشگرآنلاین – رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان گفت: وعده‌های داده شده به صنعت گردشگری از نظر تسهیلات به مرحله عملی نرسید و این صنعت اکنون با مشکلات سنگین دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، کریم بیگی با اشاره به وضعیت فعالیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر استان اصفهان دارای ۱۳۰ واحد هتل، هتل‌آپارتمان و اقامتگاه‌های سنتی در صنعت گردشگری است که در اتحادیه جامعه هتلداران نیز به ثبت رسیده است.

شیوع ویروس منحوس کرونا شرایط بدی را برای جامعه هتلداران رقم زد و این در حالی بوده که در این میان گردشگری بیشترین ضربه را در سطح کشور و حتی در سطح بین‌المللی به همراه داشت، چراکه موجب شد سرمایه‌گذاران این بخش با مشکلات زیادی مواجه شوند و تا مرز ورشکستگی نیز پیش بروند.

وی افزود: در این میان ضربه‌های متعددی به اقامتگاه‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و تورگردان‌ها نیز وارد شد، در حال حاضر بسیاری از هتل‌ها در حالت نیمه تعطیل قرار دارند و با مشکلات زیادی مواجه هستند. طی حدود ۲ سال گذشته روال گردش هتل‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و عده‌ای از نیروهای با‌سابقه و باتجربه آن‌ها از دست رفته و جذب صنایع دیگر شده‌اند که این موضوع اکنون آن‌ها را با فقدان نیرو مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان تصریح کرد: وعده‌های داده شده به صنعت گردشگری از نظر تسهیلات به مرحله عملی نرسید و این صنعت اکنون با مشکلات سنگین دست و پنجه نرم می‌کند. اتحادیه بودجه‌ای برای ارائه تسهیلات به هتل، هتل‌آپارتمان و اقامتگاه‌های سنتی ندارد و تنها می توانستیم عامل ارتباط میان مراکز خود با نهادهای دولتی باشیم، در حال حاضر صنعت گردشگری به یک صنعت فراموش شده در کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تنها عامل نجات‌دهنده استان اصفهان استفاده از استعدادها و توانمندی‌های بخش گردشگری اصفهان به عنوان یک صنعت پاک و معرف فرهنگ، تاریخ و دین کشور است که در کنار آن نیز بسیاری از صنایع وابسته راه‌اندازی شوند. در صنعت گردشگری ارز از طریق گردشگران به راحتی وارد کشور می‌شود و از بابت خروج کالا از کشور نیز هزینه پرداخت می‌کنند.

بیگی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مویرگ‌های جامعه تزریق می‌شود و هرکسی بسته به توان، فعالیت و موقعیت خود می‌تواند از آن بهره ببرد که این امر تنها نیازمند توجه وافر به این توانمندی موجود در استان است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.