• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

«آشنایی با ایران» در شهر ساموبور کرواسی برگزار شد

  • کد خبر : 3362
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۳۳
«آشنایی با ایران» در شهر ساموبور کرواسی برگزار شد

گردشگرآنلاین – مراسم «آشنایی با ایران» با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان منتخب، شامگاه پنجشنبه در شهر ساموبور کرواسی برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، در این مراسم که سفیر جمهوری اسلامی ایران، مدیران انجمن غیر دولتی «کودکان برای آینده بهتر»، شهردار و برخی اعضای شورای شهر ساموبور حضور داشتند؛ حاضران با تمدن، تاریخ، فرهنگ و هنر کشورمان آشنا شدند.

در ابتدای این برنامه لئو پتروف رئیس انجمن کودکان برای آینده بهتر، ضمن تشکر از سفارت ایران تاکید کرد که آشنایی کودکان با ملتها، کشورها و فرهنگ های مختلف؛ علاوه بر افرایش آگاهی عمومی دانش آموزان، آنها را به شهروندانی با بینش وسیع، دارای روحیه مدارا و همکاری با جامعه جهانی در آینده تبدیل خواهد کرد.
پرویز اسماعیلی سفیر کشورمان در زاگرب هم طی سخنانی، ایران را مهد یکی از مهمترین و پیشروترین تمدنهای بشری در زمینه دانش، فرهنگ و هنر خواند و گفت: اولین تلاشهای بشر برای ساخت چشم مصنوعی حدود ۵ هزار سال قبل در شهر سوخته، تاسیس اولین دانشگاه جهان بنام جُندی شاپور در حدود ۱۷ قرن پیش و همچنین ساخت اولین سفالینه های ساخت انیمیشن در ایران باستان مورد تایید دانشمندان و نهادهایی مثل یونسکو قرار گرفته است.
وی به تنوع بی نظیر جغرافیایی و آب و هوایی کشورمان اشاره و افزود: جمعیت ۸۵ میلیونی ایران شامل اقوام، زبانها، پوشش و سبک زندگی منحصر به فردی است که در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این موضوع یکی از برجسته ترین جذابیت ها برای گردشگران خارجی است.
سفیر کشورمان زبان فارسی را یکی از قدیمی ترین و شیواترین زبانهای کهن جهان دانست که تاثیر خود را بر فرهنگ و ادبیات بخش زیادی از کشورهای جهان در قاره های مختلف بر جای گذاشته است و از مهمترین اشتراکات فرهنگی ایران و کرواسی نیز حداقل سه هزار واژه کروات می باشد که دارای ریشه فارسی هستند.
به گزارش گردشگر آنلاین، در ادامه این مراسم که همراه با نمایش انواع نقشه، عکس و فیلم های برگزیده از کشورمان همراه بود؛ خانم ایوُنا دنک ایرانشناس کروات توضیحات مشروحی در خصوص تاریخ، جغرافیا، جاذبه های گردشگری، شهرهای مهم، صنایع دستی، فرهنگ و هنر ایران به حاضران ارائه داد.
در بخش دیگر برنامه، سازهای سه تار، سنتور، دف و قانون به حاضران معرفی و گلچینی از بهترین آثار موسیقی سنتی ایران به نمایش در آمد. همچنین مسابقه اطلاعات عمومی و نقاشی در مورد ایران برگزار و به دانش آموزان برگزیده هدایایی از سوی سفیر اهدا گردید. در انتهای مراسم نیز از حاضران با غذا و شیرینی ایرانی پذیرایی به عمل آمد.
این برنامه به میزبانی انجمن «کودکان برای آینده بهتر» و همکاری موسسه گردشگری پرسپولیس کرواسی برگزار شد.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3362

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.