• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

آغاز بازدیدهای نظارتی از کارگاه‌های صنایع دستی و تاسیسات گردشگری زنجان

  • کد خبر : 3088
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۴۷
آغاز بازدیدهای نظارتی از کارگاه‌های صنایع دستی و تاسیسات گردشگری زنجان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: بازدید نظارتی از کارگاه‌های صنایع‌دستی و تاسیسات گردشگری استان برای اعطای تسهیلات به فعالان این ۲ حوزه از روز شنبه به صورت گسترده آغاز شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر ارجمند افزود: در راستای برنامه‌های اشتغال‌زایی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برنامه‌های ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ شده است که پس از ارزیابی دفاتر و کارگاه‌ها تسهیلاتی از این منبع به فعالان صنایع‌دستی و گردشگری پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: تسهیلات اعطایی برای کارگاه‌های صنایع دستی و تاسیسات گردشگری از طریق صندوق کارآفرین امید پرداخت خواهد شد که سهم استان زنجان ۷۲ میلیارد ریال است، پرداخت این تسهیلات به کارگاه‌ها و تاسیسات خرد، متوسط و غیره است که برای تحریک بازار تقاضا با نرخ سود تسهیلات ۱۰ تا ۱۲ درصد خواهد بود.

صنایع دستی

صنایع دستی

این مسوول ادامه داد: این بازدیدها به صورت مستمر انجام خواهد شد تا تسهیلاتی که به فعالان صنایع‌دستی و گردشگری اعطا می‌شود، تنها جنبه رفع تکلیف نداشته باشد.

به گزارش گردشگر آنلاین، به گفته وی، شرایط اعطای این تسهیلات به‌گونه‌ای است تا افراد فعال در این عرصه امکان بازپرداخت آن را داشته باشند و ثبت‌نام از طریق سامانه به فعالان اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان استان زنجان خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره و راهنمایی برای ارتقای کمیت و کیفیت تولیدات صنایع‌دستی به هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین اطمینان از مهارت و سابقه کار متقاضی از برخی کارگاه‌های صنایع‌دستی ملیله‌کاری، چاقوسازی، چاروق دوزی، مسگری، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، سفال و تاسیسات گردشگری انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.