• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

آغاز مرمت موزه قرآن و عترت ایرانشهر

  • کد خبر : 4901
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
آغاز مرمت موزه قرآن و عترت ایرانشهر

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر از آغاز مرمت موزه قرآن و عترت این شهرستان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی اظهار کرد: عملیات بازسازی و مرمت محوطه موزه قرآن و عترت شهرستان ایرانشهر از هفته گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر افزود: با توجه به کثرت علاقمندان به بازدید از این موزه، رفع نواقص ساختمان و بالابردن استحکام این بنای ارزشمند تاریخی در دستور کار قرار گرفته بود که قرار است در فازهای مختلف و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این عملیات نیز بازسازی و مرمت جداره‌های محوطه با ملات کاهگل انجام می‌شود و اقدامات دیگری از جمله عایق جداره‌های خارجی به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت با گرم‌تر شدن هوا نیز انجام می‌شود.

ریگی بیان کرد: موزه قرآن و عترت در سال ۱۳۵۶ ساختمان محل زندگی مقام معظم رهبری در دوران اقامت اجباری بوده که ایشان از دی‌ماه سال ۵۶ تا شهریورماه سال ۵۷ در این ساختمان اقامت داشتند و در سال ۱۳۷۰ توسط شخصی به نام پرویز فاضلی مالک بنا، به عنوان یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا شد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر خاطرنشان ساخت: این بنا در سال ۱۳۸۶ با شماره ۱۹۳۲۲ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4901

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.