• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

آیا گردشگری جزیره موریس به تخریب محیط زیست کمک کرده است؟

  • کد خبر : 4487
  • 06 ژانویه 2022 - 11:43
آیا گردشگری جزیره موریس به تخریب محیط زیست کمک کرده است؟

گردشگرآنلاین – بی توجهی به محیط زیست در هر حوزه نتایج ناخوشایندی دارد و امروز در جزیره موریس این موضع به چالشی اساسی تبدیل شده که آیا گردشگری به محیط زیست این جزیه خسارت وارد کرده است؟

به گزارش گردشگرآنلاین، امپریتیکت موریوس عضو یک شبکه بین المللی است که ۴۲ مرکز امپرکت در سراسر جهان را یکپارچه می کند.( جزیره موریس ) این انجمن غیرانتفاعی مبتنی بر NGO تحت نظارت کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) است.

هدف اصلی این سازمان توسعه ظرفیت کارآفرینی، ارائه آموزش، کمک های فنی و چارچوب نهادی، ارتقای توسعه و رقابت بین المللی شرکت های کوچک و متوسط ​​و غیره است.

ارائه دهنده خدمات گردشگری در موریس، سیشل، ماداگاسکار و تانزانیا به شدت به منابع طبیعی، یعنی محیط فیزیکی وابسته است. رویکرد بازاریابی سنتی «شن، دریا و خورشید» ذهنیتی را ایجاد کرده است که منجر به تمرکز امکانات گردشگری در مناطق ساحلی شده است.

همراه با وابستگی فزاینده اقتصاد به درآمدهای گردشگری و انبوه شدن هتل ها در خط ساحلی، گردشگری به بخشی از اقتصاد تبدیل شده است که منجر به استفاده بیشتر از منابع ساحلی و دریایی شده است. این وابستگی هم برای اقتصاد و هم برای صنعت بدون هزینه نیست. به گفته امپریتیک موریس، صنعت گردشگری بدون شک به تخریب محیط زیست ساحلی و دریایی کمک کرده است.

با این حال، برخی از هتل‌های ساحلی بزرگ از تأثیر منفی خود بر مناطق ساحلی در سال‌های اخیر آگاه هستند، بر این اساس بهترین شیوه‌های زیست‌محیطی به صورت جداگانه شناسایی و اجرا شده‌اند. اخیراً، تلاش مشترک هتل‌های ساحلی کوچک و متوسط ​​برای شناسایی و اجرای بهترین شیوه‌های سیستم‌های مدیریت محیطی (EMS) برای حفظ گردشگری ساحلی که امپریتیک سازمان آموزشی آن است، صورت گرفته است.

گردشگری جزیره موریس

گردشگری جزیره موریس

هدف گذاری اپراتورهای تور

اقدامات صنعت گردشگری ارتباط تنگاتنگی با منابع ساحلی و دریایی دارد و به شدت به منابع ساحلی و دریایی وابسته است. بنابراین، به خاطر پایداری آن، آنها در خط مقدم اقدامات در جهت حفاظت و حفظ مناطق ساحلی، از جمله تنوع زیستی دریایی قرار دارند.

با این حال، به دلیل اکوسیستم‌های شکننده و که در نواحی ساحلی به هم متصل هستند، به دلیل فعالیت‌های انسانی مانند ماهیگیری در تالاب، آلودگی، فرسایش، بهره‌برداری بیش از حد از آب‌های ساحلی و مرجان‌ها، استرس بیشتری را تجربه می‌کنند.

برای بقای گردشگری طولانی مدت، نگرانی همه طرف ها از جمله هتلداران، موسسات بخش خصوصی، مقامات سازمان های غیردولتی، اپراتورهای گردشگری، مهمان نوازی، عموم مردم و جوامع ساحلی ضروری است. اجرای اقدامات ضروری بدون شک برای استفاده پایدار از منابع طبیعی ما است.

پروژه هایی برای توسعه روح موریس سبز

کارگاه آموزشی سیستم های مدیریت محیطی که هفته گذشته در موریس برگزار شد، موفقیت چشمگیری بود. علاوه بر این، همین کارگاه در دو منطقه مختلف در ماداگاسکار برگزار می شود. هدف تمایز یا رقابت با پروژه‌های دیگر نیست، بلکه حمایت از هدفی است که در قلب خود دارند.

گردشگری جزیره موریس

گردشگری جزیره موریس

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Dre Lee است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.