• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

اتمام مجموعه شمس تبریزی۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 1165
  • 30 سپتامبر 2021 - 10:12
اتمام مجموعه شمس تبریزی۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
گردشگرآنلاین - اتمام مجموعه ای فاخر با برند جهانی برای شمس تبریزی در خوی نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتباراست.

به گزارش گردشگرآنلاین، جلیل جباری عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی شمس و مولانا اظهار کرد: همزمان با سفر هیئت دولت تدبیر به خوی، ۲۰ میلیارد تومان برای احداث مجموعه شمس مصوب شد و میراث فرهنگی از سال ۹۷ مجموعه احداث پروژه را به دست گرفت.

وی ادامه داد: از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده فقط ۴ میلیارد تومان تخصیص یافته در حالی که برای احداث مجموعه شمس در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جباری با اشاره به اینکه مجموعه شمس خوی در حد و استانداردهای جهانی در حال ساخت است افزود: برای تحقق این امر نیازمند مشارکت عملی تمامی نهادها هستیم.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های خوی را برای ورود گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده و خوی را به عنوان شهر گردشگر پذیر تبدیل کنند، افزود: با توجه به اینکه سالانه مصادف با ایام گرامیداشت شمس تبریزی هزاران مسافر از سطح کشور و سایر کشورها به خوی سفر می‌کنند نیاز است که برای ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی در خوی سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طی یک برنامه پنج ساله نسبت به بازسازی مقبره و یادبود شمس تبریزی خوی با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدام می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نماینده ویژه وزیر میراث فرهنگی نیز برگزاری این همایش را به علت تعدد و تنوع مقالات وشرکت کنندگان بسیار پربار دانست و گفت: تکمیل زیر ساخت‌های لازم برای حضور علاقه مندان از سراسر جهان در این همایش بین المللی در اولویت برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است.

تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل در منطقه، نیازمند بسترسازی فرهنگی و گردشگری است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش مفاخر ملی را ریشه و حقیقت یک کشور دانست و گفت: صیانت از مفاخر ملی و حفظ و پاسداشت آنها جز استراتژی‌های مجلس و دولت محسوب می‌شود.

عادل نجف زاده افزود: در کنار تولید محتوا برای معرفی مفاخر ملی به همت نهادهای فرهنگی باید زیر ساخت‌های لازم هم برای گردشگر پذیری و معرفی بیشتر این مفاخر به همت میراث فرهنگی فراهم شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی خوی در دست اجرا است که برای تکمیل هر چه سریع‌تر آن باید همه دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

نجف زاده بیان کرد: تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل در منطقه، نیازمند بسترسازی فرهنگی و گردشگری است که متأسفانه در این راستا اهتمام جدی برای به اتمام رساندن پروژه فاخر شمس تبریزی صورت نگرفته است.

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا دیگر سخنران این همایش نیز گفت: به دبیر خانه این رویداد علمی و بین المللی ۶۲ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی ارسال شده بود که از بین این مقالات ۱۲ مقاله برتر برای چاب در کتاب مقالات همایش انتخاب شد.

رضا جعفرپور افزود: این همایش به مدت ۳ روز از ۱۰ تا ۱۲ مهر بعلت شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی به میزبانی دانشگاه علامه خویی ادامه می‌یابد

امسال برای تکمیل زیرمجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت

وی اضافه کرد: در این همایش ۱۲ نفر از اساتید برجسته کشورمان و ۱۱ نفر از شمس و مولانا پژوهان از کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، ترکیه، بنکلادش و لبنان بصورت مجازی سخنرانی ومقالات خود را در حوزه‌های ادبی و عرفانی با موضوع شمس و مولانا ارائه خواهند کرد.

حسین عباسی فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی مفاخر ملی گفت: امسال برای تکمیل زیر مجموعه فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال اختصاص یافته است

چهره آرا رئیس شورای اسلامی شهر خوی و نصراله پور سرپرست شهرداری خو ی هم در این همایش از آمادگی شهرداری برای مشارکت در تکمیل مجموع تاریخی و فرهنگی شمس تبریزی خبر دادند

اجرای برنامه‌های هنری و موسیقی و رونمایی از کتاب مجموعه مقالات ششمین دوره همایش بین المللی شمس تبریزی از دیگربخشهای این مراسم افتتاحیه بود.

این همایش که بصورت محدود با حضور شمس و مولانا پژوهان، مسئولان کشوری و استانی، با رعایت دستور العمل های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.