• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان

  • کد خبر : 1442
  • 16 اکتبر 2021 - 9:10
اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان
گردشگرآنلاین - اختتامیه هفته روستا با حضور جمعی از گردشگران و فعالین میراثی استان یزد و شهرستان اردکان با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و بازارچه صنایع دستی و همزمان با جشنواره موادغذایی روستایی در کاروانسرای تاریخی خرانق که این روزها برای ثبت جهانی شدن مورد توجه و مرمت قرار گرفته برگزار شد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین،«هادی عباسی نژاد» مدیر انجمن زادگان خورشید خرانق با اشاره به همکاری بخشداری خرانق و میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری اردکان و کمیته گردشگری روستایی یزد در برگزاری این مراسم تشریح کرد: در این مراسم جشنواره طبخ غذای محلی، برنامه های متنوعی اعم از طنز، مسابقه، گروه سرود، دف نوازی و دیگر برنامه ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفته روستا جمعه هفته گذشته در روستای سریزدمهریز افتتاح و امروز به خاتمه رسید افزود: خوشحالیم که توانستیم برای اولین بار در بخش بزرگ خرانق یک انجمن مردم-نهاد تشکیل داده و به عنوان یک نهادی که مابین مردم و دولت قرار دارد وظایف خود را در رسیدن به جامعه ای پویا به سرانجام رسانیم.

وی گفت: انجمن زادگان خورشید خرانق بیشتر به دنبال هماهنگی بین ارگان های مختلف با هدف فراهم نمودن زمینه رشد استعدادهایی که دغدغه صدور میراث کهن خود به جوامع بین اللملی را دارند میداند و خوشبختانه توانستیم جوانان این منطقه تاریخی را به این عرصه مهم کشانده و به نوعی جوانگرایی در عرصه توریسم  برای نیل به این هدف پرورش دهیم.

عباسی نژاد گفت: برگزاری آیین های مختلف، ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و گردشگری، استفاده از غذاهای محلی برا مهمانان، ایجاد فضایی سنتی برای گردشگران و … از اهداف اولیه انجمن زادگان است که مقدمات آن در این جشنواره حاصل گردید.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار گردشگر از برگزاری جشنواره هفته روستا در خرانق استقبال کردند که با توجه به شرایط کرونایی کشور ضمن انجام تمهیدات لازم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ظرفیت حضور بیشتر مردم در چنین برنامه‌ای فراهم بود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.