• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

استقبال بی‌نظیر از اولین جشنواره گردوی استان اردبیل

  • کد خبر : 1238
  • 09 اکتبر 2021 - 8:23
استقبال بی‌نظیر از اولین جشنواره گردوی استان اردبیل
گردشگرآنلاین - اولین جشنواره گردوی استان اردبیل با استقبال گرم مردم شهرستان خلخال و سایر استان‌های کشور مواجه شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، از اردبیل، عصر امروز فرصت مناسبی بود تا مردم استان اردبیل بعد از چندین ماه تحمل وضعیت کرونایی، در پایتخت گردوی استان اردبیل در شهر کلور بخش شاهرود خلخال دور هم جمع شده و در جشنواره گردو شرکت کنند.

اولین جشنواره گردوی استان اردبیل با حضور مسؤولان استانی، مهمانانی از مناطق مختلف کشور و در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده عبدالله کلور در کنار رودخانه خروشان شاهرود چایی برگزار شد.

در این جشنواره، میهمانانی از استان‌های تهران، البرز، گیلان، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی حضور داشتند و فرصتی ایجاد شد تا این افراد با مناطق گردشگری و در حاشیه برگزاری این جشنواره، غرفه‌هایی برای فروش و عرضه محصول گردو، صنایع دستی و محصولات غذایی خلخال به شرکت‌کنندگان ایجاد شده بود.زیبایی‌های شهرستان خلخال آشنا شوند.

سید غنی نظری، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل، این جشنواره را عاملی مهم برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: مردم بخش شاهرود و شهر کلور مردمی مهمان‌واز و خونگرم هستند.

نظری اظهار کرد: ۶۰ درصد گردوی استان اردبیل درخلخال تولید می‌شود که با توجه به مساعد بودن هوا و عدم سرمازدگی درختان در فصل بهار، شاهد برداشت محصول مناسب در باغات شهرستان خلخال هستیم.

وی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره در کنار سایر مزیت‌های آن را تبلیغ این محصول با ارزش با به کارگیری ارقام اصلاح شده، اصلاح الگوی کشت و رقم‌های مقاوم در برابر سرما عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با گرامیداشت روز روستا بیان کرد: توسعه سد سجن، سد شیران چشمه درشال و سد روستای درو می‌تواند علاوه بر توسعه کشاورزی استان، باعث جلوگیری از هدر رفت آب باشد.

وی به پیشرفت پروژه خلخال ـ کلور ـ درام در این بخش اشاره کرد و گفت: علاوه بر آبادانی این بخش با روستاهای آن، این جاده به‌صورت استانی، تاثیر عمده‌ای در تردد استان خواهد داشت و ۸۰ کیلومتر مسافت استان به مرکز را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.