• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

اطلس گردشگری سواحل مکران تهیه شود

  • کد خبر : 2672
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
اطلس گردشگری سواحل مکران تهیه شود

گردشگرآنلاین – استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اطلس گردشگری سواحل مکران باید برای سرمایه‌گذاران علاقمند به بخش گردشگری تهیه و منتشر شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی روند اجرایی طرح‌های سرمایه‌گذاری یکی از بخش‌های خصوصی علاقمند در حوزه کشاورزی و گردشگری سواحل مکران  اظهار داشت: هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان وجود ندارد و با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران در استان هستیم.

وی افزود: همه دستگاه‌های متولی در حوزه سرمایه‌گذاری مکلف شده‌اند مجوزهای اولیه برای سرمایه‌گذاران و نقاط دارای توجیه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را احصاء و در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دهند.

همچنین در این نشست روند پیشرفت بررسی‌ها و مطالعات طرح‌های پیشنهادی یکی از بخش‌های خصوصی علاقمند سرمایه‌گذاری سواحل مکران در بخش کشاورزی و گردشگری مورد بررسی و با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکل برطرف شد.

تولید انواع محصولات کشاورزی بویژه میوه‌های گرمسیری و اجرای چندین طرح در حوزه گردشگری، از زمینه‌های مورد علاقه بخش خصوصی بود که قرار است در نقاط مختلف استان اجرا شود.

در سال‌های اخیر سیستان و بلوچستان به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است و هر روزه به تعداد علاقه‌مندان آن افزوده می‌شود. این استان گنجینه‌ای ناشناخته است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای می‌دهد. سواحل مکران یکی از شگفتی‌های طبیعی این منطقه است.

مکران یا مکوران سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول دریای عمان گسترده می‌شود. این ساحل علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار خود، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی نیز از موقعیت منحصربه‌فردی برخوردار است. با کجارو همراه باشید و با سفری به سیستان و بلوچستان، این ساحل زیبا و کمتر شناخته‌شده را بیشتر بشناسید.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.