• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
بزرگداشت روز جهانی مولانا

اعزام کاروان فرهنگ و هنر ایران به ترکیه

  • کد خبر : 3224
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۵۶
اعزام کاروان فرهنگ و هنر ایران به ترکیه

گردشگرآنلاین – رئیس کاروان فرهنگ و هنر ایران در ترکیه گفت: کاروان فرهنگ و هنر ایران متشکل از اساتید حوزه موسیقی، ادبیات، شعر و عرفان عازم کشور ترکیه می‌شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی محبوبی در این زمینه روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این کاروان به ترکیه اعزامی شوند تا روز مراسم جهانی بزرگداشت مولانا فرهنگ و هنر که این شاعر ایرانی از ۲۵ آذر در شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود، با هنرنمایی خود فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در عرصه بین المللی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه کاروان ایرانی برای حضور در این بزرگداشت جهانی و شناساندن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آمادگی کامل دارد، افزود: برنامه‌های مختلفی در بخش‌های موسیقی، شعر و عرفان مهر ر شهر قونیه و جوار بارگاه مولانا اجرا خواهد شد.

محبوبی با بیان اینکه کاروان فرهنگ و هنر ایران زمین سابقه ۱۰ ساله برای شناساندن مفاخر گران‌سنگی نظیر مولانا، شمس، عطار، حافظ، سعدی، خیام و شهریار دارد، اظهار داشت: امید است در این راستا دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی داشته و با اقدامات علمی در کنار فعالان فرهنگی و هنرمندان باشد.

آرامگاه مولانا

آرامگاه مولانا

رئیس کاروان فرهنگ و هنر ایران در ترکیه، وجود مقبره شمس در خوی را پتانسیلی ارزشمند برای توسعه گردشگری در منطقه عنوان کرد و گفت: کاروان ایرانی در این مراسم تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا مفاخر و گنجینه‌های ارزشمند گردشگری ایران در عرصه جهانی معرفی کند.

محبوبی ادامه داد: در همین راستا اعضای کاروان حرکت خود را از خوی جوار مقبره شمس با زیارت استاد و مراد مولانا آغاز می‌کنند تا در بزرگداشت جهانی مولانا در قونیه شرکت و برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای خیل بیشمار عاشقان فرهنگ و هنر ایران زمین و معرفی مفاخری نظیر شمس و مولانا اجرا می‌کنند.

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا یا مولوی شاعر بزرگ ایرانی در قرن هفتم هجری قمری بوده که آرامگاه او در شهر قونیه ترکیه است.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3224

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.