• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان:

افتتاح ۱۲ پروژه گردشگری در ایام دهه فجر در کرمان

  • کد خبر : 5475
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
افتتاح ۱۲ پروژه گردشگری در ایام دهه فجر در کرمان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح ۱۲ پروژه گردشگری این استان در ایام دهه فجر ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان با اعلام این خبر افزود: ۱۲ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۷ میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان در ایام دهه مبارک فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد ۱۷۷ اتاق و ۴۴۱  تخت به ظرفیت اقامتی استان کرمان افزوده و برای ۱۲۴ نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ایام دهه مبارک فجر هشت طرح در شهرستان کرمان و چهار طرح در سایر شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود بیان کرد: این طرح‌ها شامل سه هتل، یک هتل آپارتمان، سه دفتر خدمات مسافرتی، دو خانه مسافر، دو مجتمع گردشگری و یک اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود.
فعالی ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان به عنوان بخش دولتی آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری کرمان را دارد و از سرمایه‌گذاران علاقمند دعوت به عمل می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: همایش ملی قنات با عنوان “میراث ماندگار ایرانیان” نیز به مناسبت این ایام از تاریخ ۱۶الی ۱۸ بهمن‌ماه جاری در شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روز‌های سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است. این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره)، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان‌های نظامی است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.
مردم ایران، ایام دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود از چنگال استکبار جهانی را، که مرهون خون‌های مطهر شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) بود؛ هرساله جشن می‌گیرند و امیدوارند که این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف)، متصل شده و جشن برپایی حکومت عدل الهی را در عصر حضور حضرت قائم (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) پاس بدارند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5475

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.