• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

چرا زیرساخت‌های گردشگری ملکشاهی استان ایلام تأمین نمی‌شود؟

  • کد خبر : 79
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
چرا زیرساخت‌های گردشگری ملکشاهی استان ایلام تأمین نمی‌شود؟
گردشگرآنلاین - شهرستان ملکشاهی باوجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم‌نواز، تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب‌، در حوزه گردشگری توسعه چندانی نداشته است.

به گزارش گردشگرآنلاین از ایلام، شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام از جاذبه‌های تاریخی بسیار بالایی مانند آبشار اَما ،تالاب سیاب درویش در روستای سیاب، دریاچه سد چم‌گردلان، تنگه ویژدرون، جنگل بیوره، آتشکده قینفر، نقش برجسته گل‌گل و همچنین جاذبه‌های مذهبی مانند امامزاده سید محمد عابد(ع) واقع در روستای گنبد بخش مرکزی و امام‌زاده سید محمد ابوچماقین(ع) واقع در روستای خوشادول شوهان برخوردار است، که در فصول مختلف سال  محل مناسبی برای مسافران در حوزه گردشگری ملکشاهی هستند.

اما این شهرستان برخلاف داشتن جاذبه‌های گردشگری بالا به علت عدم مدیریت صحیح، نبود راه دسترسی مناسب به مناطق گردشگری و… مشکلات زیادی را برای گردشگران به وجود آورده است.

اهمیت صنعت گردشگری

امیدی از کارشناسان محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: امروزه صنعت گردشگری به دلیل اینکه موجبات آشنایی‌، فرهنگ‌ها، نژادها، اقوام، سرزمین و گویش‌ها با یکدیگر را فراهم می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تأثیر این جاذبه‌ها در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه افزود: شهرستان ملکشاهی با داشتن جاذبه‌های زیبای طبیعی، فرهنگی و اجتماعی ازجمله تنوع آب و هوایی، چشم‌اندازها و مناظر طبیعی از قبیل دشت، کوهستان، دره، کوچ عشایر، فرهنگ و آداب‌ورسوم خاص منطقه و…  برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و همواره دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در حوزه  توریسم است که در صورت توجه مسئولان می‌توان شاهد رونق گردشگری و کسب درآمد در این دیار بود.

بیشتر بخوانید:
مسئولان جهت توسعه زیرساخت‌ها برنامه ریزی کنند
سفر به یکی از بلندترین آبشارهای ایران در کهگیلویه و بویراحمد
هامپوئیل مراغه با آثار تمدنی ۱۵۰ میلیون ساله
اختصاص۱.۵ میلیارد ریال اعتبار به نوسازی آب انبار نوحصار
فعالیت ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در لرستان

عدم توجه به حوزه گردشگری ملکشاهی

 یدالله شهمیر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رایزنی‌هایی با بنیاد برکت برای ارائه تسهیلات انجام‌شده و پس از تخصیص بودجه اقدامات لازم جهت ایجاد مناطق تفریحی گردشگری در آبشار اما انجام می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملکشاهی افزود: سنگ‌نوشته گل‌گل نیز که به ثبت ملی رسیده و بازدیدکنندگانی از خارج کشور داشته است هم‌جهت مرمت و بازسازی نیازمند اعتبار است که متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مسئول تصریح کرد: از دیگر مشکلات در حوزه گردشگری در ملکشاهی می‌توان به صعب‌العبور بودن راه‌های دسترسی به جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد که در این زمینه نیز تاکنون اقدام چشم‌گیری از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

عدم بازسازی آبشار امان به علت کمبود اعتبار

عبدالمالک شنبه زاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تاکنون اقداماتی از قبیل بازسازی و مرمت کوشک قینفر و نقش برجسته گل گل صورت گرفته و بازسازی آبشار اما نیز به علت کمبود اعتبار نیمه‌کاره مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بابیان اینکه تنگه ویژدرون نیز از دیگر مناطق گردشگری در ملکشاهی به شمار می‌رود که در فصول مختلف سال پذیرای تورهای گردشگری زیادی از داخل و خارج استان است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت در استان ایلام با منابع نفت و گاز و کشاورزی است صنعت گردشگری علیرغم اهمیت بالا، پیشرفت چشمگیری در استان نداشته است.

بی‌گمان شهرستان ملکشاهی دارای گنجینه‌ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می‌توان از ظرفیت خاص جاذبه‌های گردشگری آن برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود که بی‌شک به کاهش آمار بیکاری و توسعه اقتصادی منجر می‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=79

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.