• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:

امسال بیش از ۴.۴ میلیون دلار صنایع دستی آذربایجان غربی صادر شد

  • کد خبر : 4417
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
امسال بیش از ۴.۴ میلیون دلار صنایع دستی آذربایجان غربی صادر شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل صنایع دستی آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی استان طی ۶ ماهه نخست سال خبرداد.

به گزارش گردشگرآنلاین از آذربایجان غربی، جلیل جباری افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری انواع صنایع دستی آذربجان غربی به ارزش ۴ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۹۶۱ دلار صادر شده است که با پیش بینی تحقق ۴ میلیون دلاری صادرات طی ۳ ماهه پایانی سال جاری، امید است این میزان صادرات به ۸ میلیون دلار برسد.

وی بااشاره به اینکه برای ۴۵۰ نفر از محل صدور مجوزهای سه گانه و مشاغل خانگی طی ۹ ماهه نخست سال شغل ایجاد شده است، گفت: طی برنامه ریزی انجام شده و باتحقق ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر دیگر تا پایان سال، اشتغال ایجاد شده در این بخش به ۵۵۰ نفر خواهد رسید.

جباری بااشاره به اینکه آموزشهای شاغلین صنایع دستی آذربایجان غربی در حال انجام است، یادآور شد:  ۲۵۶ نفر از شاغلین صنایع دستی استان طی سال جاری از آموزشهای لازم بهره مند می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید بر اهمیت بهره مندی هنرمندان از بیمه گفت:  امسال ۲۹ نفر از هنرمندان حوزه صنایع دستی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: طی ۹ ماهه نخست سال،با رای داوران، آثار ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان مهر اصالت ملی دریافت کرد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، جباری بااشاره به برپایی یک نمایشگاه صنایع دستی در استان طی سال جاری، اظهار کرد: طی سال جاری ۵۰۰ فقره بازدید از کارگاههای صنایع دستی استان انجام شده است.

وی بااشاره به اعطای ۲۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی،تبصره ۱۶ و ۱۸ اظهار کرد: ۷۵٠ میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض به هنرمندان شهری و روستایی استان طی سال جاری اعطا شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.