• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

امکانات گردشگری منطقه آزاد قشم باید جهانی شود

  • کد خبر : 3824
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
امکانات گردشگری منطقه آزاد قشم باید جهانی شود

گردشگرآنلاین – سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست حمایتی برای همسطح شدن امکانات گردشگری قشم با شرایط حاکم در جهان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم،  افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست روئسای جوامع هتلداران کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: موقعیت مهم گردشگری قشم ایجاب می‌کند امکانات گردشگری این جزیره را از طریق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه علاقمندان کشورهای منطقه خلیج فارس در سطح جهانی توسعه دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه کمبود تخت مناسب اقامتی همچنان در این جزیره مشهود است و سازمان منطقه آزاد قشم برای جبران این مسئله آماده حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش هتلینگ است.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ، هم اکنون ۹۰ درصد از ظرفیت هتل‌های قشم اشغال شده و این درحالی است که هنوز بسیاری از مردم به دلیل مسائل کاری امکان مسافرت پیدا نکرده‌اند.

وی با تاکید دوباره برای ارتقا امکانات گردشگری قشم در سطح اول دنیا، گفت: در کنار توجه به بخش هتلینگ این جزیره باید کیفیت خدمات در اقامتگاه‌های بومگردی قشم هم که طرفداران بسیار دارد، ارتقا یابد.

فتح‌الهی یادآور شد: ‌اقدامات نسبتاً خوبی در حوزه کاشانه‌های مهمان در روستاهای قشم ایجاد شده اما همچنان این جزیره به اقامتگاه‌های بومگردی و دهکده‌های گردشگری متناسب با معماری ویژه این منطقه با پیوست فرهنگی نیاز دارد.

وی افزود: متاسفانه علیرغم ظرفیت‌های بی‌نظیر مورد علاقه توریست‌ها در قشم، هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه گردشگری لوکس و مدرنیته در این منطقه کاری قابل قبولی ارائه کنیم و  جزیره به دلیل آثار طبیعی و میراث فرهنگی فاخر خود به یک مقصد گردشگری معمولی تبدیل شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از ژئوپارک جهانی موجود در این جزیره به عنوان یکی از افتخارات همه ایرانیان نام برد و تصریح کرد: اگر این موقعیت در هر کشور دیگری بود به طور حتم از ظرفیت ژئوپارک برای توسعه کلان اقتصادی استفاده می‌شد اما تا کنون برای معرفی این ظرفیت بی نظیر قشم به جهان تلاش قابل قبولی انجام نشده است.

به گفته وی، رواج گردشگری علاوه بر تقویت اقتصاد ایران با برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در بیاثر کردن توطئه‌های نا امن بودن ایران که از سوی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی عنوان شده به همراه خواهد داشت.

فتح‌الهی با اعلام اینکه تمدن چندین هزارساله قشم در دستان هنرمندان این جزیره به ویژه بانوان بومی نمایان شده است، افزود: سرمایه‌گذاری در این هنر هم با توجه به علاقه مردم نقاط مختلف جهان از هنر صنایع دستی، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

گردشگری قشم با رفع موانع تخصیص تسهیلات متحول می‌شود

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم گفت: رفع موانع تخصیص تسهیلات و حمایت از توانمندان بخش خصوصی، می‌تواند حوزه گردشگری قشم را متحول کند.

عبدالباسط رضوانی هم در این نشست، اظهار داشت: جامعه هتلداران قشم در بحث تخصیص تسهیلات به دلیل تداخل قوانین کشور با قوانین ویژه اداره مناطق آزاد، دچار ضرر و خسران بوده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم در دولت آیت‌الله رئیسی با رفع مانع‌ها برای تخصیص تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی در قشم، خواسته به‌حق فعالان بخش هتلینگ در این منطقه آزاد برطرف شود.

به گفته مدیرعامل جامعه هتلداران قشم، با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توان از ظرفیت‌های حوزه دریایی در منطقه آزاد قشم این جزیره زیبای محصور شده در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: قشم با داشتن پتانسیل‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر در حوزه گردشگری طبیعی تنها با حمایت از بخش خصوصی دارای اندیشه صنعت گردشگری و ارائه تسهیلات متحول خواهد شد.

رضوانی بیان داشت: در همه جای جهان از امکانات و مشارکت بخش خصوصی برای رفع مشکلات استفاده می‌شود و ما هم باید برای توفیق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در جزیره‌ای همچون قشم به توانمندی بخش خصوصی اعتماد و تکیه کنیم.

وی یادآور شد: به جای اینکه با تقویت قوانین مناطق آزاد شرایط را برای فعالیت صنایع مختلف از طریق این مناطق فراهم کنیم و در نهایت آن را به داخل کشور منتقل نمائیم، متاسفانه با تداخل قوانین کشوری در قوانین ویژه مناطق آزاد بخشی از امتیازات از جمله معافیت و تخصیص تسهیلات به فعالان اقتصادی این مناطق را هم تا حدی کمرنگ تر کرده‌اند.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم بیان داشت: در سالی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان سال مانع زدایی‌ها یاد کرده‌اند و دولت سیزدهم هم عزم خود را برای جبران اشتباهات دولت‌های گذشته عزم کرده است، امیدواریم مسئولان کشوری نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات صنعتگران در مناطق آزاد از جمله در بخش اقامتی و هتلنیگ منطقه آزاد قشم داشته باشند.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم به نقل از تسنیم، وی همچنین با اعلام اینکه افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی با توجه به موقعیت جزیره قشم از جمله مشکلات هتلداری در این منطقه محسوب می‌شود، افزود: برای توسعه گردشگری قشم باید بسته‌های حمایتی ارائه شود نه اینکه با افزایش قیمت‌های سفر مانع از حضور گردشگران به این جزیره زیبا شویم.

رضوانی خاطرنشان کرد: برای خروج از اتکای اقتصادی به فروش نفت باید به صنعت گردشگری با دقت بیشتری توجه کرد و برای توسعه همه جانبه آن گام بر داشت.

شایان ذکر است، در نشست روئسای جوامع هتلداران کشور که عصر روز یکشنبه در سالن مرکز بین‌المللی قشم برگزار شد، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه، روئسای جوامع هتلداران استان‌ها، امام جمعه اهل سنت قشم و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.