• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
شهردار نهاوند:

بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است

  • کد خبر : 5086
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۶
بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است

گردشگرآنلاین – شهردار نهاوند گفت: متاسفانه تاکنون بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است و به‌زودی املاک واجد ارزش در این شهر تعیین‌تکلیف می‌شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، مجید یوسفی‌نوید روز پنج‌شنبه ۳۰ دی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهر نهاوند بازآفرینی شهری تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است که در این راستا املاک واجد ارزش را فراخوان دادیم، ضابطه تعریف شد و با انجام ادامه‌ی کار، تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: ️این املاک می‌تواند در تقویت صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال و توسعه آن مثل کافه‌کتاب، دمنوش خانه‌ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.
یوسفی‌نوید با بیان این‌که شهرداری نهاوند برای ساماندهی بافت‌های قرار گرفته در این محدوده ۵۰ درصد تخفیف قائل است، افزود: برای گشایش گره ترافیکی شهر هم مشاور در نظر گرفته‌ایم تا مطالعات زیربنایی را از هفته آینده انجام دهد.

وی ادامه داد: در بحث جذب سرمایه‌گذار در حال پیگیری هستیم شیوه‌نامه عالی آن را که ابلاغیه وزیر کشور بود دو هیات عالی و کارشناسی تشکیل شد و با سازمان سرمایه‌گذاری همدان هم تفاهم‌نامه برقرار شده است که با توجه به رایزنی با یک سرمایه‌گذار پس از انجام شیوه‌نامه‌ها این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

شهردار نهاوند در ادامه به آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: با توجه به آماده‌سازی و راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند، در سال جاری سه‌هزار تن آسفالت در معابر شهری ریخته شده که بر اساس برآوردهای به عمل آمده معادل ۴.۵ میلیارد تومان هزینه بوده است.

یوسفی‌نوید از جذب ۴۶۰ تن قیر رایگان خبر داد و اضافه کرد: به منظور ادامه نهضت آسفالت اخیرا ۴۶۰ تن قیر رایگان تحویل و تخلیه شده که با این میزان می‌توان ۱۱ هزار تن آسفالت را در سطح نهاوند اجرا کرد و به همین منظور نهضت آسفالت در سال آینده با قوت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که ️ماهانه بیش از چهار میلیارد تومان هزینه دستمزد و حقوق کارکنان و کارگران شهرداری نهاوند پرداخت می‌شود، عنوان کرد: به منظور ساماندهی بازار خودرو، سند ترمینال قدیمی نهاوند به متراژ ۱۵ هزار مترمربع به شهرداری واگذار شد.

یوسفی‌نوید اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه‌های اتومبیل به صورت پراکنده در برخی مناطق شهر فعالیت داشته و مشکلاتی را برای مردم و ترافیک شهری ایجاد کرده‌اند ایجاد بازار خودرو در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به همین منظور ترمینال قدیم برای اجرای این کار مشخص شد، تاکید کرد: ایجاد بازار خودرو زمینه‌های کارآفرینی را در شهرستان فراهم می‌کند ضمن اینکه طبق برنامه امیدواریم مجوز پروانه بازار تا قبل از عید امسال صادر شود تا بتوانیم کار را در سال آینده به سرانجام برسانیم.

شهردار نهاوند یادآوری کرد: اصلاح سیستم پاکسازی و نظافت شهر با تعریف کد و موقعیت برای نیروها و افزایش باکس زباله در محله‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد و هم‌چنین اسناد و اراضی بلاتکلیف شهرداری را ساماندهی و در سامانه بارگذاری و تعیین‌تکلیف می‌کنیم.

به گفته‌ی وی ️جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب هم با اطلاع مردم به سامانه ۱۳۷ با روش زنده‌گیری انجام می‌شود و هم‌چنین عقیم‌سازی در چند مرحله هم اجرا خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، یوسفی‌نوید در خاتمه از آماده‌سازی گرمخانه در شهر نهاوند خبر داد و اظهار کرد: به منظور ایجاد سرپناه برای افراد بی‌خانمان در فصل سرما با مشارکت خیرین دو کانکس به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان تهیه شده که در شبانه‌روز می تواند حدود ۱۵ نفر را سرپناه دهد که به زودی افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5086

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.