• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

بازدید شبانه از کاخ سعدآباد امکان‌پذیر شد

  • کد خبر : 19320
  • 25 مارس 2023 - 11:24
بازدید شبانه از کاخ سعدآباد امکان‌پذیر شد
گردشگرآنلاین - با افزایش ساعت کار کاخ سعدآباد، بازدید شبانه از این مجموعه تاریخی در تعطیلات نوروز امکان‌پذیر شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد، ساعت بازدید از این مجموعه از اول تا دوازدهم فرودین‌ماه ۱۴۰۲ از ۱۰ صبح تا ۲۱ خواهد بود. فروش بلیت ورود به این مجموعه نیز تا ساعت ۱۹ انجام می‌شود.

این مجموعه همچنین برنامه‌های نوروزی را در راستای پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی با شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» به اجرا می‌گذارد که شامل شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر، تئاتر تن‌پوش‌های گل‌های بهاری، نوروزخوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط هنرمندان شاخص، موسیقی‌نوازی سنتی ایرانی، نمایش عروسکی و رقص محلی است. در عین حال که انتقال مفاهیم موزه‌ای و دعوت به حفظ حرمت ماه رمضان با فضاسازی انجام می‌شود.

در طرح نوروزی همچنین امکان قدم‌زدن در سکوت شبانه مجموعه سعدآباد فراهم آمده است.

سعدآباد که به دلیل طبیعت ۸۰ هکتاری‌اش به «نگین گردشگری تهران» شهرت دارد، در منطقه تجریش واقع شده و دسترسی به آن از ورودی‌های زعفرانیه و دربند امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۹۴۰۰۰۰ تماس بگیرند یا شناسه SaadabadPalace را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد مجموعه‌ای ۱۱۰ هکتاری در شمال شهرتهران است که توسط شاهان در دوره قاجار و دوره پهلوی، بنیادگذاری شده و گسترش یافت. این مجموعهٔ تاریخی دارای چند هکتار جنگل طبیعی، به همراه چندین کاخ، عمارت، موزه و ساختمان‌های متعدد، قنات‌ها، باغ‌ها، گلخانه‌ها و خیابان است. این مجموعه در ناحیه شمیران، در مجاورت دربند و در دامنه رشته‌کوه البرز ساخته شده‌است.

مجموعه سعدآباد چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده‌است. سعدآباد در دوره قاجار ساخته شد و سکونت‌گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این سلسله بود. پس از کودتای ۱۲۹۹ و تصرف آن توسط خاندان پهلوی ساختمان‌های متعددی در آن ساخته شدند که بالغ بر ۱۸ کاخ در ابعاد مختلف می‌شوند. هر یک از ساختمان‌ها محل سکونت یکی از افراد خاندان پهلوی بوده‌است.

بازدید شبانه از کاخ سعدآباد امکان‌پذیر شد

بازدید شبانه از کاخ سعدآباد امکان‌پذیر شد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.