• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
استاندار همدان:

با جهانی شدن هگمتانه ظرفیت‌های گردشگری آن ارتقاء می‌یابد

  • کد خبر : 3702
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۱
با جهانی شدن هگمتانه ظرفیت‌های گردشگری آن ارتقاء می‌یابد

گردشگرآنلاین – استاندار همدان گفت: هگمتانه نشان و برند همدان است و با جهانی شدن آن، ظرفیت‌های گردشگری این اثر تاریخی ارتقاء می‌یابد .

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه بررسی ثبت جهانی هگمتانه ثبت جهانی این مکان را یک مطالبه ملی برشمرد و اظهار داشت: ️محوطه تاریخی هگمتانه با توجه به قابلیت و ظرفیت هایی که دارد باید پیش از این در فهرست آثار جهانی قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ️این اثر تاریخی ارزشمند خشت و بنای تاریخ و تمدن ایران است و باید زمینه های ثبت جهانی آن فراهم شود گفت: ️مشکلاتی که در راه جهانی شدن این اثر قرار دارد قابل برطرف شدن است.

استاندار همدان بیان کرد: ️قرار گرفتن آرامگاه بوعلی و باباطاهر، مسجدجامع و بافت قدیمی، تاریخی و معماری بازار همدان نیز از ویژگی‌های پرونده ثبت جهانی این اثر مهم است.

وی با اشاره به اینکه ️حمایت از بافت قدیمی همدان و بازار سنتی باید مورد توجه میراث فرهنگی قرار گیرد عنوان کرد: ️برخی از صنوف بازار همدان در پیرامون محوطه تاریخی آن قدیمی، آلاینده و سرو صدا هستند و باید چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ️منظر تاریخی هگمتانه باید با ویژگی محیط‌های تاریخی سازگار باشد و وجود برخی از مشاغل در اطراف آن زیبنده نیست.

وی عنوان کرد:️میراث فرهنگی در اطراف بناهای تاریخی معماری سنتی ایرانی را به کار گیرد و باید محیط بازار و پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه نیز به این صورت مرمت شود.

قاسمی فرزاد با این توضیح که باید ️شرایط و ویژگی‌های لازم برای ثبت جهانی این اثر مهم فراهم شود مطرح کرد: برنامه های لازم در این راستا با حفظ پیاده راه و محدوده بازار سنتی اجرایی شود.

به گزارش گردشگر آنلاین از همدان تسنیم نوشت: وی با بیان اینکه ️اعتبارات لازم برای این اثر تاریخی جذب شود اظهار داشت: نخستین حکومت سیاسی مدرن دنیا در هگمتانه راه اندازی شده است به خمینی دلیل در بین پنج اثر نامزد برای ثبت جهانی شدن، این اثر تاریخی از اولویت بالایی برخوردار است.

استاندار همدان با این توضیح که هگمتانه نشان و برند همدان است و با جهانی شدن آن، ظرفیت‌های گردشگری این اثر تاریخی ارتقاء می‌یابد مطرح کرد: ️این اثر ارزشمند و تاریخی به عنوان یک اثر ملی اهمیت بالایی دارد و با جهانی شدن آن، سند تمدن پنج هزار ساله کشورمان امضا می‌شود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.