• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

تشرف ۱۵۰۰ زائر پیاده عراقی به حرم مطهر رضوی

  • کد خبر : 4522
  • 07 ژانویه 2022 - 9:36
تشرف ۱۵۰۰ زائر پیاده عراقی به حرم مطهر رضوی

گردشگرآنلاین – همزمان با شب شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه صدیقه(س) کاروان ۱۵۰۰ نفره از زائران پیاده کشور عراق به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

این کاروان بزرگترین کاروان پیاده کشور عراق است که شنبه ۱۱ دی ماه با هدف احیاء مراسم عزاداری فاطمی در حرم مطهر رضوی از نیشابور به سمت مشهد مقدس راهی شدند و پس از ۴ روز پیاده‌روی شب گذشته ۱۵ دی ماه و همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه(س) به آستان ملک پاسبان رضوی رسیدند و با استقبال خدام امام رضا(ع) در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی به سوگواری پرداختند.

در این مراسم عزاداران فاطمی با نوای وای مادرم وای مادرم بر سر و سینه زدند و در غم شهادت حضرت اُم ابیها به روضه خوانی، مداحی و سینه‌زنی پرداختند.

مراسم استقبال از این عزاداران و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به همت مدیریت زائران غیرایرانی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اجرا شد.

پذیرایی از زائران و مجاوران در موکب های ورودی حرم مطهر رضوی

همچنین همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه اطهر(سلام الله علیها) به همت هیات فاطمیه آذربایجانیهای مقیم مشهد از زائران و مجاوران عزادار بارگاه منور رضوی در ورودی باب الرضا(ع)پذیرایی شد.

سوگواره«مادران فاطمی، دختران زینبی» برگزار شد

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم سوری در این مراسم به اهمیت نماز و برکات آن اشاره کرد و گفت: نماز نور چشم مومن و بال پرواز به سوی ملکوت است.

وی یکی از راه‌های مبارزه با شیطان را اقامه نماز اول وقت دانست و گفت: نماز ما را از وسوسه‌های شیطان دور می‌کند و مراد از اینکه قرآن کریم می‌فرماید: «نماز انسان را از فحشاء و منکر باز می‌‌دارد»، این است که نماز بازدارنده از فحشاء و منکر است و انسان را از گناه باز می‌دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سوری تصریح کرد: نماز دارای مراتبی است و اثری که بر آن مترتب است نیز دارای مراتب است؛ نماز و دوری از گناه، مانند دو کفه ترازو هستند، اگر نمازگزار در نماز خود بیشتر به یاد خدا باشد، کمتر گناه مى‌‏کند و هر جا یاد خدا در نماز ضعیف ‌شود و نمازگزار از حقیقت یاد خدا منصرف شود دچار گناه و اشتباه مى‌‏شود.

وی با بیان اینکه دین نباید ما را خسته کند بلکه باید ما را پخته کند، گفت: نماز ما را قوی می‌کند؛ با نماز در مقابل گناهان مقاوم می‌شویم و انسان مقاوم می‌تواند شیطان را شکست دهد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، این کارشناس دینی در ادامه ابراز کرد: مادیات محل غم‌ها و نا آرامی‌ها هستند و از همین رو توجه به امور دنیوی ما را از معنویات و سعادت دنیا و آخرت دور می‌کند؛ بی نیازی از مادیات و زرق و برق دنیا ما را به آرامش ‌رسانده و قوی می‌کند؛ انسانی که قوی باشد می تواند پیرو اهل بیت(ع) باشد و از ولایت دفاع کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.