• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 929
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار قرار گیرد
گردشگرآنلاین - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کردستان می‌تواند قطب گردشگری کشور شود، گفت: باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جاذبه‌های لازم برای جذب گردشگران بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی بعدازظهر امروز در بازدید از پایگاه جهانی منظر فرهنگی اورامان با تأکید بر اینکه زمینه بازدید از آثار و بناهای تاریخی استان باید بیش از پیش فراهم شود، اظهار داشت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و آغاز فصل جدید، شاهد اتفاقات خوبی در کردستان باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مشاهدات عینی و مطالعات شخصی، کردستان می‌تواند قطب گردشگری کشور شود، افزود: مناطق گردشگری، آثار و بناهای تاریخی استان بیانگر غنای فرهنگ اصیل، تمدن و قدمت تاریخی این قوم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید توسعه زیر ساخت‌های گردشگری بیش از پیش در دستور کار و تداوم یابد، تصریح کرد: ثبت جهانی اورامان رخداد فرهنگی ارزشمندی برای استان بوده و بنده معتقدم در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت بیشتر، می‌تواند نماد فرهنگی این دیار محسوب شود.

بیشتر بخوانید:
شادی مردم کردستان از ثبت جهانی اورامان
مروری بر سفر ضرغامی به کردستان و کرمانشاه
مراسم جشن ثبت جهانی اورامان در سنندج از دریچه دوربین
توسعه گردشگری غرب کشور اولویت وزارت میراث‌فرهنگی است
موزه مسجد و موزه کلیسا در سنندج راه‌اندازی می‌شود

وی با یادآوری فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «کردستان استان فرهنگ و هنر است» بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تاکید کرد و گفت: کردستان افزون بر اینکه استان مرزی و سال‌ها درگیر جنگ که سرشار از خاطرات معنوی بوده و شهادت در تاریخ این استان محفوظ است، باید گذشته‌های تاریخی، فرهنگ و اصالت‌ و تاریخچه قوم کُرد در این دیار ترویج یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه باید مسائل فرهنگی را در سطوح مختلف جامعه ترویج داد، اظهار کرد: انتظار می‌رود جاذبه‌های لازم برای جذب گردشگران به کردستان فراهم شود تا مهمانان و گردشگران با خاطرات خوب و خوش از استان به شهر و دیار خود بازگردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از متولیان میراث فرهنگی و پایگاه فرهنگی اورامان خواست که اقدامات انجام شده و اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اورامان در قالب بروشور تهیه و برای آگاهی بیشتر در اختیار گردشگران و مهمانان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.