• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

توسعه گردشگری دریایی در کرواسی

  • کد خبر : 3650
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۸
توسعه گردشگری دریایی در کرواسی

گردشگرآنلاین – کرواسی یکی از پایه های گردشگری خود را در حوزه گردشگری دریایی قرار داده و توانسته از این صنعت به نحو بسیار ارزشمندی استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، کشور ۱۰۰۰ جزیره ای، کل درآمد گردشگری در کل جهان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد یورو است. امروزه کرواسی ۶ درصد از کیک گردشگری دریایی را دریافت می کند. قبل از جنگ، گردشگری در کرواسی محرک اقتصادی اصلی بود که خزانه بانک ملی یوگسلاوی سابق را پر می کرد. جنگ کرواسی را به‌عنوان مقصد متوقف کرده است، اما اکنون این کشور زیبا دوباره وارد شده است و همه درباره کرواسی به‌عنوان برترین مقصد اروپایی سر و صدا می‌کنند.

کرواسی پتانسیل بالایی در این شاخه اقتصادی دارد. با این حال، مانند هر کسب و کاری، کلید در استراتژی است. برای بازگشت به جمله اول این مقاله، “کشور ۱۰۰۰ جزیره”، به نظر من پاسخ سوال در مورد استراتژی کاملاً واضح است. کرواسی باید از مونته نگرو الگوبرداری کند و باید فضای سرمایه گذاری مثبتی را برای ساخت اسکله های تفریحی بزرگ قایق های تفریحی ایجاد کند. ما از SrÄ’ Portolan، یکی از اعضای مدیریت خدمات قایق بادبانی آدریاتیک در گردشگری دریایی نظر او را جویا شده ایم. SrÄ به ما گفته است که باید از مدل به کار گرفته شده توسط فرانسه پیروی کنیم. پورتولان بخشی از سفر تشویقی خدمات قایق بادبانی آدریاتیک بود که در مارس ۲۰۱۳ در Cap d’Antibe انجام شد. SrÄ به ما گفت که از مقیاس ماریناها و به خصوص آنهایی که برای مگا قایق های تفریحی در نظر گرفته شده اند شگفت زده شده است. SrÄ همچنین به ما توضیح داد که کیفیت خدمات زیرساختی در رتبه دوم قرار دارد. سر پورتولان تاکید کرد که این مدل فرانسوی همان چیزی است که کرواسی فاقد آن است.

اینجا در کرواسی، دوبرونیک، اگر بخواهیم فقط دو مورد از این عوامل را بررسی کنیم، در امتحان مردود شده ایم. طبیعتاً ما باید از همسایگانمان، مونته نگروها، الگو بگیریم. پورتو مونته نگرو در تیوات، یک مجتمع اسکله تفریحی لوکس، یک پروژه سرمایه گذاری انگلیسی-روسی یک داستان موفقیت آمیز است تا جایی که سرمایه گذاران آذری که نفت زده اند، گردشگری دریایی پول جدی برای توسعه یک مارینا لوکس جدید در کومبور سرمایه گذاری می کنند. پس از حضور در پورتو مونته‌نگرو، از مقیاس زیرساخت‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌های لوکس، آژانس‌های مسافرتی مجلل، دفاتر نمایندگی نمایندگی‌های قایق‌های تفریحی، دفاتر نمایندگی نمایندگی‌های خودرو، شگفت‌زده شدم که برای من فقط جدیت کل داستان را برجسته کرد.

در پایان روز، نتیجه ای که می توان گرفت ساده است، دوبرونیک به عنوان مقصد اصلی کرواسی باید هر چه زودتر راه حلی برای ساخت اسکله ای برای قایق های تفریحی بزرگ پیدا کند، قبل از اینکه خیلی دیر شود. بنابراین اگر در پورتو مونته نگرو در تیوات سوار قایق تفریحی خود شوید و منطقی است که توقف بعدی شما دوبرونیک باشد. گردشگری دریایی با این حال، اگر مارینا برای قایق‌های بزرگ ندارید، چه رسد به زیرساخت‌ها و خدمات همراه، بعید است که شما به عنوان یک کشور مقصد مطالعه کنید، این بخش از کیک را افزایش دهید تا به ما اجازه دهید ۸ درصد بگوییم و بهبود اقتصادی خود را تسریع کنید.

به گزارش گردشگرآنلاین، کشور ایران هم از ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دریایی برخوردار است اما متاسفانه تاکنون از این ظرفیت نتوانستیم به نحور درست استفاده کنیم.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Darko Vasiljevic است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.