• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
قاسمی مطرح کرد؛

توسعه گردشگری غرب کشور اولویت وزارت میراث‌فرهنگی است

  • کد خبر : 1197
  • 02 اکتبر 2021 - 8:12
توسعه گردشگری غرب کشور اولویت وزارت میراث‌فرهنگی است
گردشگرآنلاین - مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری غرب کشور به ویژه اورامان اولویت ماست و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، محمد قاسمی عصر امروز در مراسم روز جهانی گردشگری و جشن ثبت جهانی اورامان که در اورامان‌تخت برگزار شد، اظهار داشت:  فرهنگ گردشگری و گردش‌پذیری در پوست و استخوان این مردم رسوخ پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه زبان شیرین منطقه اورامان یکی از زمینه‌های مهم در ثبت جهانی هورامان بود، گفت: روز جهانی گردشگری همه ساله در دنیا برگزار و امسال نیز در ایران اورامان به دلیل انتخاب ثبت جهانی و معرفی ظرفیت‌های این دیار، در این شهر برگزار شد.

مدیر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تصریح کرد: نباید در معرفی جاذبه‌های گردشگری فقط به استان اصفهان، فارس، تبریز بسنده کرد چراکه گردشگری تنوع پیدا کرده و به صورت‌های مختلف قابل ارائه است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ها باید محورها، محصولات و ظرفیت‌های جدیدی را به دنیا معرفی کرد، افزود: یکی از محورهای مورد توجه وزارتخانه  توسعه گردشگری در غرب کشور است.

قاسمی  با ذکر اینکه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و برگزاری مراسمات در استان‌های غرب کشور اولویت ماست، تاکید کرد: باید قابلیت‌های گردشگری استان کردستان را به دنیا معرفی کرد.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ غنی، آداب و رسوم، خوراک، پوشاک آئین‌های مذهبی، معنوی بومی، قومی و سنتی اورامان را به دنیا معرفی کرد چراکه در جذب گردشگر بسیار مهم است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه منطقه اورامانات آمیزه‌ای از فرهنگ‌ها، جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های قومی، زبان و مراسمات است که گردشگران بین‌المللی را به خود جذب می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم در عین حفظ پایداری از منابع موجود برای نسل‌های آینده، باید مسئولان استانی ظرفیت گردشگری را در این منطقه مد نظر قرار دهند.

قاسمی با ذکر اینکه این نوید را خواهم داد در وزارتخانه از هر گونه حمایتی نسبت به توسعه اورامان دریغ نخواهیم کرد، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره انار می‌تواند استان را به کشور معرفی کند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: صدا و سیما و رسانه‌ها ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اورامان را به جهان معرفی کنند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.