• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

توسعه گردشگری کوهسرخ در راستای حفظ بافت‌ روستایی

  • کد خبر : 2246
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
توسعه گردشگری کوهسرخ در راستای حفظ بافت‌ روستایی

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت : توسعه زیرساخت‌های گردشگری کوهسرخ باید در راستای حفظ بافت‌های با ارزش روستایی باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، سیدجواد موسوی در حاشیه سفر به شهرستان کوهسرخ گفت : شهرستان کوهسرخ به دلیل دارا بودن اقلیم کوهستانی و متفاوت ، طبیعت بکر و زیبا دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه طبیعت گردی و اکوتوریسم است و باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان در راستای حفظ بافت‌های با ارزش روستایی باشد.
وی گفت : با توجه به اینکه این شهرستان تازه تاسیس است در حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید مطالعات جامعی انجام تا افق‌های شهرستان در حوزه گردشگری روشن شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان افزود: این شهرستان دارای بافت با ارزش روستایی و شهری است که بیشتر از نوع روستا‌های مناطق کوهستانی و پلکانی است با ساختاری خطی در مسیر رودخانه و قنات و دره‌های چشم نواز است.

توسعه گردشگری کوهسرخ

توسعه گردشگری کوهسرخ

موسوی با اشاره به بافت‌های با ارزش روستا‌های شهرستان کوهسرخ تصریح کرد: جوامع محلی به عنوان اصلی‌ترین بهره‌برداران حوزه گردشگری بیشترین نقش را در حفظ بافت‌های با ارزش روستا‌های شهرستان دارند، باید با برنامه‌ریزی زمینه توسعه پایدار را در سایه گردشگری برای این شهرستان تازه تاسیس فراهم کرد.
وی با اشاره به نقش کلیدی صنایع‌دستی و سوغات به عنوان پیوست گردشگری شهرستان  گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای رونق و ترویج صنایع‌دستی و آموزش‌های مربوطه استفاده خواهیم کرد و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است که در مواجهه با بحران‌های اقلیمی صنایع دستی و گردشگری می‌تواند نقشی پررنگ در جایگزینی اقتصاد جوامع محلی ایفا کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که از سال ۱۳۹۶ اولین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تاکنون ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در شهر ریوش، روستا‌های طرق، ایور، کریز و نامق پروانه فعالیت خود را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی دریافت کرده‌اند و هم‌چنین برای ۳ اقامتگاه‌بومگردی موافقت اولیه صادر شده است.

منبع: صداوسیما

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.