• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

ثبت همزمان ۱۲ اثر ناملموس تاریخی بافق یزد در فهرست آثار ملی

  • کد خبر : 2187
  • 23 نوامبر 2021 - 11:24
ثبت همزمان ۱۲ اثر ناملموس تاریخی بافق یزد در فهرست آثار ملی

گردشگرآنلاین – شهردار بافق از ثبت همزمان ۱۲ اثر ناملموس تاریخی بافق یزد در فهرست آثار ناملموس کشور طی رخدادی بی سابقه خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، “سید علی نوروز زاده” شهردار و رئیس انجمن مهر و میراث شهرستان بافق در دین باره تصریح کرد: در جلسه ثبت میراث ناملموس کشور که دوشنبه  اول آذر ماه ۱۴۰۰ در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی  کشور  برگزار شد، ۱۲ میراث  ناملموس شهر بافق به ثبت ملی رسید.

وی این آثار را شامل مهارت در بافت  پادری، مراسم آئینی آش بارانو، مراسم آئینی  پخت آش ابودردا، مهارت در پخت کماچ بافقی، مهارت در پخت کماچ گوشت بافقی، مهارت در تهیه خوراکی رزقو، مراسم آئینی آش بی بی سه شنبه،  مراسم آئینی شب ششه، مهارت در پخت آش کدی، نظرگرفتن و آئین‌های وابسته به آن، مهارت در پخت  آبگوشت عدس سیاه و مهارت در پخت قتق شیرین ذکر کرد.

مسجدی در بافق

مسجدی در بافق

نوروززاده ادامه داد: این آثار با حمایت و همیاری  شهرداری و شورای اسلامی شهر بافق فراهم آمده است.

شهردار این شهرستان در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری‌های مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، افزود:  این آثار توسط دکتر “علی اکبر تشکری”،  یزدپژوه و مدیرگروه تاریخ دانشگاه یزد گزینش، تدوین و در وزارت گردشگری دفاع شد.

شهرستان بافق یکی از شهرهای زیبای استان پهناور یزد است که به خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود از شهرت و محبوبیت بالایی نزد مسافران و گردشگران برخوردار است. اگر قصد دارید به یزد سفر کنید طیف گسترده‌ای از اماکن باستانی با معماری متنوع، که به‌خوبی تا به امروز حفظ شده، پیش روی شما خواهد بود.

این شهرستان با دارا بودن نخلستان‌های بی‌نظیر و صنایع‌دستی زیبا چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند ولی آنچه بافق یزد را به‌عنوان جاذبه‌ای بی‌همتا در ایران از دیگر شهرها متمایز می‌سازد کویرهای سحرانگیز آن است که دیدن آن برای هر گردشگر و ایران‌گردی تجربه‌ای تکرار نشدنی خواهد بود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.