• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

جاذبه های گردشگری اردبیل به گردشگران معرفی می‌شود

  • کد خبر : 4497
  • ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
جاذبه های گردشگری اردبیل به گردشگران معرفی می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردبیل، نادر فلاحی ظهار کرد: با توجه به انتخاب اردبیل در رویداد ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اختصاص سالن ویژه به این استان برای معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری می‌تواند فرصت بالقوه‌ای برای معرفی ویژه قابلیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان باشد.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به مدت سه سال متوالی، خواستار اختصاص سالن ویژه‌ای در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری اردبیل و سرمایه‌گذاری استان شد.

او با اشاره به اختصاص سالنی ویژه به استان اردبیل در سال ۹۷ برای اولین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، افزود: این نمایشگاه نقش کلیدی در شناخته شدن هرچه بیشتر پتانسیل‌ها ، قابلیت‌ها و جاذبه های گردشگری اردبیل به گردشگران داخلی و خارجی به ویژه کشورهای عضو اکو خواهد داشت.

فلاحی با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، بیان کرد: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قصد داریم تا به صورت ویژه آیین‌های سنتی اردبیل مانند آیین‌های نوروزی، موسیقی سنتی و بومی و صنایع دستی استان را به منصه ظهور بگذاریم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایرنا، اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه های گردشگری اردبیل است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.