• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

جایزه بین‌المللی صنایع‌ دستی به بانوی ایرانی رسید

  • کد خبر : 4940
  • 15 ژانویه 2022 - 13:55
جایزه بین‌المللی صنایع‌ دستی به بانوی ایرانی رسید

گردشگرآنلاین – یک بانوی هنرمند صنایع‌دستی از ایران برگزیده پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع دستی ۲۰۲۱ شد.

به گزارش سرویس صنایع دستی گردشگرآنلاین، ویدا توحیدی اظهار کرد: خانم شهربانو عربیان هنرمند رشته فلز و میناکاری به‌عنوان هنرمند و صنعتگر زن سال در حوزه ساخت و تولید صنایع‌دستی برگزیده و برنده جایزه بین‌المللی صنایع‌ دستی شد.

خانم ویدا توحدی افزود: «پنجمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۱ در هفته صنایع‌دستی هند در دهلی به احترام و یادبود غاده حجاوی رئیس فقید شورای جهانی صنایع‌دستی آسیای اقیانوسیه برگزار شد.»

وی بیان کرد: «در این رویداد که موضوع‌های مختلفی را در بر می‌گرفت از فعالان و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی، صنعتگران، طراحان، افراد حقیقی و حقوقی، موسسات، شوراها و سازمان‌ها و بخش دولتی دعوت شد تا در بخش‌های گوناگون ومتنوع جایزه بین‌المللی صنایع‌ دستی شرکت کنند.»

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ توحیدی گفت: «خوشبختانه شهربانو عربیان هنرمند رشته فلز و میناکاری به عنوان هنرمند و صنعتگر زن سال در حوزه ساخت و تولید صنایع‌دستی برگزیده و برنده این جایزه شد که به زودی جایزه این هنرمند در مراسمی به او اعطا می‌شود.»

در طول بیماری همه‌گیر کرونا، حوزه صنایع‌دستی دوران سختی را پشت سر گذاشته است. آسیب‌های ناشی از این بیماری در دو سال گذشته تأثیری منفی بر درآمد میلیون‌ها خانوار و هنرمند مشغول در این حوزه گذاشته است. با کم شدن درآمد  هنرمندان این حوزه، بسیاری از آن‌ها مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را رها کرده و به کارگری و سایر مشاغل نامرتبط روی آورده‌اند. آن‌ها در حال تغییر حرفه‌های خود هستند و به‌این‌ترتیب نسل‌های بعدی آن‌ها نیز مهاجرت به مناطق جدیدتر را آغاز کرده و این امر آسیب‌های زیادی به صنایع‌دستی جهانی وارد خواهد آورد.

بنابراین، Craft Village through India Craft Week در حال حاضر درآمد کافی برای هزاران صنعتگر و خانواده‌های آن‌ها ایجاد و به آن‌ها در این بحران کمک کرده است و  هدف آن به رسمیت شناخته شدن این هنرها از سوی  مردم و جامعه از طریق  اهدای جوایز بین‌المللی در رشته صنایع‌دستی است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.