• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس:

حال و روز بخش گردشگری فارس بسامان نیست

  • کد خبر : 4397
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
حال و روز بخش گردشگری فارس بسامان نیست

گردشگرآنلاین – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی را در حوزه گردشگری فارس شاهد نیستیم، این بخش را بسامان ندانست و گفت: منافع اقتصادی بخش گردشگری می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین از شیراز، سهراب شرفی چهارشنبه ۱۵ دی در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی فارس برگزار شد، بیان کرد: فارس در حوزه گردشگری جایگاه متفاوت و شهرت ملی و جهانی دارد و این درحالیست که در دو سال اخیر بخش گردشگری استان به دلیل بروز بیماری کرونا شرایط نامطلوبی را تجربه کرده است.

او افزود: در حوزه گردشگری، بخش خصوصی استان در کنار بخش دولتی قرار دارد و انتظار داریم نمایندگان نیز در راستای رفع مشکلات و رونق گرفتن آن همراهی بیشتری داشته باشند که یکی از پیشنهادهای ما برگزاری جلسه با مجمع نمایندگان استان در خصوص استسفاریه قانون ۶۱ رفع موانع تولید رقابت پذیر در راستای بسترسازی برای ارجاع موضوع و مکاتبه با ستاد تسهیل کشوری است.

شرفی با بیان اینکه بارها مشکلات بخش خصوصی گردشگری استان را به مسئولان انتقال داده‌ایم، اظهار کرد: یکی از معضلات کنونی استان در حوزه گردشگری تمکین نکردن ارگان‌های ذیربط برای بررسی و رفع معضلات حیطه گردشگری در جلسات کمیته و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است؛ حال آنکه در ماده ۶۱ رفع موانع، وجود تعبیر خدمات که صنعت گردشگری نیز در زمره آن محسوب می‌شود، قید شده، اما در جلسات آن کارگروه قید نکردن عنوان گردشگری، معضل جدی برای پیشبرد امور این حوزه شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: انتظار و خواسته ما این است که سازمان میراث فرهنگی و مسئولان استان مکاتبه و رایزنی لازم با سازمان میراث فرهنگی با وازرتخانه و کارگروه کشوری برای بررسی موضوع با قید فوریت هستیم.

شرفی ادامه داد: معتقدیم گردشگری در استان محرک اقتصاد خواهد بود و عدم انطباق دستگاه‌ها با شرایط شیوع بیماری کوید ۱۹ همانند سایر کشورها و عدم اختصاص اعتبارات و حمایتهای مناسب به بخش گردشگری منجر به عدم بهره برداری از ظرفیتها بلاخص توریسم سلامت و گردشگری زیارت شود.

او با بیان اینکه در استان شاهد عدم ساماندهی و برنامه ریزی مناسب در حوزه گردشگری استان هستیم، عنوان کرد: منافع اقتصادی بخش گردشگری می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد لذا احصاء مسائل و مشکلات و پیشنهادات برای توسعه صنعت گردشگری استان به تفکیک بخش قانونگذاری و اجرایی را در دستور کار داریم که به مسئولان و نمایندگان استان در مجلس ارائه کنیم.

شرفی همچنین بر بسترسازی و ایجاد شرایط سرمایه گذاری در بخش گردشگری و ترسیم نقشه توسعه گردشگری فارس تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز با تایید نبود وحدت رویه و انسجام بین دستگاهای مرتبط برای رونق گردشگری استان، پیشنهاد برگزاری جلسه با دستور جلسه محدود و مشخص برای بررسی و ارجاع به شورای گفتگو  دولت و بخش خصوصی استان را پذیرفت و آمادگی میراث را برای همکاری‌های بیشتر اعلام کرد.

هادی شه‌دوست شیرازی عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات ما در حوزه گردشگری عدم ارائه ایده‌های نو از جانب اتحادیه‌ها و صنوف گردشگری در استان است زیرا باور داریم خلاقیتهای کوچک مقیاس می تواند پر بازده و رونق بخش این صنعت باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین از شیراز به نقل از ایسنا، شه‌دوست شیرازی با اشاره به ارائه سه طرح میراث فرهنگی فارس در وزرات میراث فرهنگی افزود: ایجاد منطقه آزاد گردشگری سلامت، گردشگری زیارت و گردشگری الکترونیک از جمله طرح‌های ارائه شده است که با لغو روادید منتج به تسهیل و تسریع جذب گردشگر خواهد شد.

او اظهار کرد: از موارد دیگر در دست پیگیری میراث فرهنگی فارس برگزاری تور آشناسازی کشورهای عراق، عمان و قطر، مجوز اولین حراج صنایع دستی، برگشت سهم درآمد سازمان میراث استان، ایجاد دبیرخانه رویدادهای فارس برای تقویم جشنواره هاست که امید داریم با همکاری با کمیسیون گردشگری اتاق و کمک های اجرایی بخش خصوصی و دولتی در استان اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: باور داریم هر گونه حرکت در حوزه گردشگری استان باید تحت پرچم سازمان میراث فرهنگی استان و به صورت یکپارچه دنبال شود تا تاثیرگذاری مثبت آن را بیش از پیش ببینیم.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: اصلاح قانون در حوزه گردشگری مستلزم ارائه لایحه و طرح به مجلس است که در این زمینه رایزنی با عنوان تفسیر قانون ۶۱ تسهیل با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری و تاکید موضوع نتیجه بخش خواهد بود.

نقیب‌زاده ضمن اشاره به برنامه ریزی آمایش سرزمین، بر لزوم انطباق فعالیت اقتصادی استان با نقش گردشگری فارس تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4397

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.