• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

خسارت میلیاردی کرونا بر گردشگری ایران

  • کد خبر : 3617
  • 23 دسامبر 2021 - 12:47
خسارت میلیاردی کرونا بر گردشگری ایران

گردشگرآنلاین – دبیر خدمات سفر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از خسارت ۳۲ هزار میلیارد تومانی بیماری نوپدید کرونا در دو سال اخیر به بخش گردشگری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سید محمدکاظم خلدی‌نسب ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری و خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش گردشگری خسارت وارد شده که بدون شک در صورت ادامه این روند شاهد افزایش خسارت خواهیم بود.

وی عنوان کرد: پیگیر مقدمات پذیرش مسافر در نوروز ۱۴۰۱ با اولویت تمهیدات لازم برای تامین سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و در این زمینه تاکنون کارهای خوبی انجام شده است.

خلدی‌نسب ابراز کرد: میزان خسارت کرونا از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ به بخش گردشگری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که با اعمال محدودیت‌های کرونایی تا مرداد  سال گذشته خسارت وارد به بخش گردشگری به ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

دبیر خدمات سفر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: دستورالعمل پروتکل سفر هوشمند طرحی و اعلام شده کهآماده پذیرش مسافران با ۵۰ درصد ضریب اشغال مکان‌های گردشگری هستیم و همچنین برای پذیرش گردشگر خارجی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان شد و افزود: انتظار می‌رود بخش گردشگری این دیار همچون استان‌های شمالی کشور دیده شود.

کیامرث حاجی با تاکید بر اینکه با توسعه گردشگری بیکاری به کمترین تعداد ممکن می‌رسد، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های رفاهی در اماکن گردشگر پذیر استان ایجاد نشده تا جایی که شاهد کمترین خدمات در پیست اسکی کاکان هستیم.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.