• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

خوزستان میزبان ششمین داوری منطقه‌ای مُهر اصالت ملی صنایع دستی کشور

  • کد خبر : 2252
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
خوزستان میزبان ششمین داوری منطقه‌ای مُهر اصالت ملی صنایع دستی کشور

گردشگرآنلاین – ششمین دوره داوری منطقه‌ای مُهر اصالت ملی از ۶ تا ۱۰ آذر به میزبانی استان خوزستان به عنوان یکی از مناطق نه گانه کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان،  مدیر این اداره کل گفت: ششمین دوره داوری مُهراصالت ملی در آذر امسال و در نه منطقه کشور برگزار و استان خوزستان به عنوان “منطقه یک ” افتخار میزبانی و داوری از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

سیدحکمت اله موسوی افزود: این دوره با نظارت مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار ، و از سوی پنج داور استانی و ملی مورد ارزیابی نهایی و داوری قرار می‌گیرند.

صنایع دستی خوزستان

صنایع دستی خوزستان

دبیر ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی گفت: تاکنون ۱۹۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شده ،که از این تعداد ۷۵ اثر از خوزستان ، ۷۰ اثر از استان فارس، ۳۰ اثر از استان بوشهر و ۱۵ اثر از استان کهگیلویه و بویراحمد مهستند. آثار دریافتی پیش از این در استان های خود مورد داوری استانی قرار گرفته و در این مرحله مورد داوری نهایی و ملی قرار می گیرند.

در پنج دوره داوری مهر اصالت ملی که تاکنون برگزار شده، پنج هزار و ۸۵۶ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند، ضمن اینکه ۳۱۸ اثر از ایران مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

داوری نشان ملی مهر اصالت صنایع­ دستی کشور رویدادی است که به صورت دوسالانه با اهداف معین برروی آثار تولیدی صنایع­ دستی سراسر کشور توسط هیات داوران متشکل از متخصصان و خبرگان صنایع دستی در داخل و بیرون از سازمان انجام می­‌شود. هیات داوران محصولات دریافتی را بر اساس ۴ معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، و ۲ پیش شرط احترام به ارزش‌های محیط زیست در به کارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسوولیت اجتماعی ارزیابی می کنند.

آثار منتخب این دوره داوری، گواهی (نشان) مرغوبیت صنایع دستی را دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2252

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.