• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

دخل و خرج بزرگترین غار آبی جهان با هم نمی‌خواند

  • کد خبر : 3356
  • 18 دسامبر 2021 - 4:25
دخل و خرج بزرگترین غار آبی جهان با هم نمی‌خواند

گردشگرآنلاین – مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه علیصدر در طول سال ۱۰۰ روز کاری دارد، گفت: در ایام همه‌گیری کرونا دخل و خرج علیصدر با هم نمی‌خواند.

به گزارش گردشگرآنلابن از همدان، علی‌محمد عنایتی‌اکمل بیان کرد: اگرچه کرونا خسارت‌های زیادی به مجموعه علیصدر وارد کرد اما از طرف دیگر فعالان گردشگری و دست‌اندرکاران این حوزه پی بردند غار آبی علیصدر پیشانی گردشگری استان است.

علیصدر سهم شایسته‌ای در اقتصاد استان دارد

وی با اشاره به اینکه علیصدر سهم شایسته‌ای در اقتصاد استان دارد، افزود: با این وجود دیگر بخش‌ها برای علیصدر چه کاری انجام دادند؟ به عنوان مثال جاده علیصدر یکی از مشکلاتی است که علیصدر سال‌هاست با آن درگیر است و تاکنون فکر اساسی برای آن نشده است و حتی بعضی انتظار دارند شرکت علیصدر جاده را درست کند.

عنایتی‌اکمل با بیان اینکه علیصدر از اعتبارات استانی سهمی ندارد، یادآور شد: کارکنان شرکت سیاحتی علیصدر در روزهای عادی ۲۱۶ نفر و در پیک مسافر ۳۰۰ نفر است و باید ماهانه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت شود بنابراین ۶۷ درصد درآمد سالانه علیصدر هزینه پرسنل است.

وی با اشاره به اینکه علیصدر در طول سال ۱۰۰ روز کاری دارد و در ایام همه‌گیری کرونا دخل و خرجش با هم نمی‌خواند، اضافه کرد: علیصدر به طور استاندارد می‌تواند با ۸۰ نیرو فعالیت کند اما باید روستا را هم تامین کند.

گردشگری همدان

گردشگری همدان

اتمام طرح مطالعاتی جامع علیصدر آغازی بر سرمایه‌گذاری 

عنایتی‌اکمل ادامه داد: ۹۰ درصد روستاییان مکان اسکان مسافر دارند و از آنجا که در علیصدر هتل مناسبی برای اسکان گردشگر وجود ندارد سوییت‌های اهالی کمک زیادی به مجموعه می‌کند.

وی در ادامه درباره طرح مطالعاتی جامع علیصدر بیان کرد: این طرح در سال جاری به اتمام رسید و بر اساس آن ساختار برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری محقق شده است بنابراین از سال آینده می‌توانیم پذیرای سرمایه‌گذار در علیصدر باشیم.

در ایام کرونا شاهد عدم برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری استان بودیم

به گزارش گردشگر آنلابن از همدان، به گفته مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر در ایام شیوع کرونا شاهد عدم برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری استان بودیم و هنوز هم نتوانستیم برنامه‌ریزی برای سفرهای هوشمند داشته باشیم. همچنین متولیان گردشگری همدان می‌توانستند با برنامه‌ریزی و آماده کردن بستر از این مدت استفاده کنند.

عنایتی‌اکمل با بیان اینکه به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های گردشگری، همدان در ۶ ماهه دوم سال نمی‌تواند مسافر جذب کند، عنوان کرد: ۶۰ درصد از مسافرانی که به علیصدر می‌آیند به همدان سفر نمی‌کنند چرا که در استان برای جذب مسافر هوشمند کار نشده است.

کسی حال و روز شرکت علیصدر را جویا نشد

وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۰ ماه از شیوع کرونا کسی حال و روز شرکت علیصدر را جویا نشد، اظهار کرد: با وجود اینکه این شرکت بیشترین آسیب را از کرونا دید اگر حمایت استانداری نبود بیمه بیکاری هم به پرسنل تعلق نمی‌گرفت.

به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر، غار بر اساس دستور ستاد کرونا و بنابر پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بسته شد در حالی که عوامل غار تمایل به بازگشایی داشتند و در حال حاضر نیز روزهای طلایی گردشگری را از دست داده‌ایم.

با وجود طرح مطالعاتی به آینده علیصدر خوشبین هستیم

عنایتی‌اکمل با بیان اینکه با وجود طرح مطالعاتی به آینده علیصدر خوشبین هستیم و می‌توانیم دنبال بخش خصوص و سرمایه‌گذار برویم، گفت: طرح از سال آینده قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه قطار نیز پتانسیل خوبی برای گردشگری همدان است و باید رونق بگیرد، مطرح کرد: از جمله افتخارات علیصدر اجلاس جهانی ۲۰۱۸ و عضو جهانی گردشگری است اما هیچکس به خاطر این موارد علیصدر را حمایت نکرد و تنها علیصدر را مورد هجمه قرار دادند.

به علیصدر کمک کنیم تا ماندگاری مسافر داشته باشد

عنایتی‌اکمل اضافه کرد: باید به علیصدر کمک کنیم تا بتواند ماندگاری مسافر داشته باشد همچنین باید بسترهای تفریحی و توریستی کاملی نیز در کنار این جاذبه منحصر بفرد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کرونا ثابت کرد علیصدر سهم زیادی در گردشگری همدان داشت و اقدامات مثبتی انجام می‌داد اما دیده نمی‌شد، عنوان کرد: میراث فرهنگی متولی گردشگری استان است و باید تبلیغات گسترده‌ای برای این حوزه انجام دهد و یک کارگروه تشکیل دهد.

میراث فرهنگی جاذبه‌های استان را تبلیغ کند

عنایتی‌اکمل ادامه داد: در فضای مجازی هم ضعیف عمل کردیم در حالی که میراث فرهنگی می‌تواند از بخش خصوصی و بازوی دولت کمک بگیرد و تبلیغات گسترده‌ای برای جاذبه‌های همدان انجام دهد از طرف دیگر عدم این اقدامات باعث شده همدان از بسیاری از استان‌ها جا بماند.

وی با اشاره به اینکه علیصدر برنامه‌هایی برای سال جدید دارد، بیان کرد: از طرف دیگر این شرکت۲۷ میلیارد تومان بدهی دارد که باید به حساب خزانه دولت واریز کند بنابراین سال آینده سال سختی برای علیصدر است.

شرکت علیصدر مستاجر غار است

عنایتی‌اکمل در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت غار علیصدر باید حفظ شود و  استاندارد بازدید کننده برای آن در نظر بگیریم، عنوان کرد: شرکت علیصدر بهره‌بردار و میراث فرهنگی متولی غار است و به عبارت دیگر ما مستاجر هستیم.

وی اضافه کرد: درست است که شرکت علیصدر از غار درآمد کسب کرده برای حفظ و بقای آن نیز تلاش کرده است اما به دنبال این هستند غار را از شرکت علیصدر بگیرند و شرکتی که در مزایده برنده شود ممکن است برای آینده غار اهمیتی قائل نباشد.

شرکت علیصدر برای حفظ غار تلاش کرده است

به گزارش گردشگر آنلابن از همدان، مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر تصریح کرد: شرکت علیصدر در زمینه فرهنگ‌سازی و بحث زیست محیطی نیز اقدامات زیاد و ماندگاری برای پرسنل و اهالی روستای علیصدر انجام داد که همگی در راستای حفظ و بقای غار بود.

عنایتی‌اکمل با اشاره به اینکه علیصدر عضو وابسته غارهای بین‌المللی است و جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: این موضوع به این معنی است که علیصدر تمام شاخصه‌های اداره غار را دارد و کارکنانش افراد متخصص و توانمندی هستند.

بزرگترین غارآبی جهان

بزرگترین غارآبی جهان

شرکت علیصدر از تمام دنیا گردشگر را به ایران آورد

وی یادآور شد: شرکت علیصدر از تمام دنیا گردشگر را به ایران آورد و افتخارش برای وزارت میراث فرهنگی ماند، این شرکت با شرایط سخت و مشقت اجلاس جهانی ۲۰۱۸ را برگزار کرد و هزینه این اجلاس را نیز پرداخت کرد، همچنین باعث شد ایران یکی از کشورهای امن گردشگری در دنیا شناخته شود.

عنایتی‌اکمل افزود: شرکت علیصدر تلاش فراوانی برای جذب گردشگر در سال ۹۷ انجام داد و گردشگری استان را نجات داد و برای این کار نیز هزینه کرد، در حال حاضر نهادهای نظارتی و برخی از اشخاص ادعا دارند چرا علیصدر برای جذب گردشگر هزینه کرده است.

چرا متولیان امر، گردشگر را از علیصدر به همدان نیاوردند؟ 

به گزارش گردشگر آنلابن از همدان، مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: علیصدر وظیفه خود در امر جذب گردشگر را به خوبی انجام داد اما چرا بخش‌های خصوصی و متولیان گردشگری تدبیری نیندیشیدند که گردشگر را از علیصدر به همدان بیاورند؟

وی با بیان اینکه به دلیل سلامت کامل مجموعه تاکنون موردی از تخلف در حساب و کتاب‌های علیصدر پیدا نشده است، اظهار کرد: در شرایط پیک گردشگری اهالی روستای علیصدر صددرصد شاغل هستند، از طرف دیگر مردم منطقه بخشی از مشکلات هستند چراکه تنها می‌خواهند از غار درآمد داشته باشند و به شغل‌های دیگر نمی‌پردازند و لازم است در این مورد فرهنگسازی شود.

علیصدر، نخستین برگزار کننده جشنواره زمستانی در همدان

عنایتی‌اکمل با اشاره به اینکه علیصدر نخستین شرکتی بود که ۱۷ سال قبل جشنواره زمستانی را در استان برگزار کرد، گفت: چرا متولیان امر این قضیه را پیگیری نکردند و همچنان با ابتدای فصل سرما پیست اسکی بسته می‌شود.

معاونت گردشگری در استانداری تشکیل شود

وی با تاکید بر اینکه نیاز است معاونت گردشگری در استانداری همدان ایجاد شود، مطرح کرد: همدان دروازه گردشگری غرب کشور است و با تشکیل معاونت گردشگری مشکلات این حوزه سریع‌تر حل شده و معضلات کمتر شود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.