• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
وزیر میراث‌ فرهنگی:

دولت مشکل بیمه فعالان صنایع دستی و هنرمندان را پیگیری می‌کند

  • کد خبر : 4094
  • 31 دسامبر 2021 - 7:37
دولت مشکل بیمه فعالان صنایع دستی و هنرمندان را پیگیری می‌کند

گردشگرآنلاین – وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مسئله بیمه مشکل اصلی فعالان صنایع‌دستی قم است که باید موردتوجه قرار بگیرد و حداقل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی انجام شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از قم، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: قم دارای نقش ممتازی است که این موضوع به‌واسطه جایگاه زیارتی این شهر است.

وی بابیان اینکه سالانه ۲۰ میلیون زائر به این شهر سفر می‌کنند، افزود: ۲۰ هزار تخت برای زائرانی که به قم سفر می‌کنند نیاز است، ۱۱ هزار تخت اماکن اقامتی در قم وجود دارد که نیازمند افزایش هتل و مراکز اقامتی در این استان هستیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد:در قم حدود ۴۰۰ اثر ثبتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، قدیمی‌ترین کاروان‌سراها در این شهر وجود دارد و قدمت برخی از اماکن تاریخی به ۷ هزار سال می‌رسد به علاوه اینکه صنایع دستی ارزشمند و قدیمی زیادی دارد.

صنایع دستی قم منحصر به فرد است

ضرغامی بابیان اینکه صنایع‌دستی قم منحصربه‌فرد است، افزود: قم شهر ملی انگشتر است و از ۳ موزه و مراکز اقامتی بازدید انجام شد و با فعالین صنایع‌دستی جلسه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه انگشتر و سنگ‌های تزئینی از صنایع دستی های اصیل قم که بازدید داشتیم واقعاً هنرمندان قمی فوق‌العاده هستند و قرار شد کمک‌های لازم انجام شود، مسئله بیمه مشکل اصلی فعالان صنایع‌دستی قم است که باید مورد توجه قرار بگیرد و حداقل بیمه هنرمندان صنایع دستی انجام شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم  باید تاسیس بازارچه های برای عرضه صنایع دستی قم تصریح کرد: ۷۰ درصد از بانوان در صنایع دستی استان مشغول فعالیت هستند که ۲۰ درصد آنها سرپرست خانوار و نیازمند توجه جدی برای رفع مشکل بیمه هستند.

ضرغامی ادامه داد: علی رغم زحماتی که مسئولان اجرایی در سال های گذشته در استان انجام داده اند ولی اعتقاد دارم این استان بی قواره رشد کرده و بافت تاریخی قم مورد توجه قرار نگرفته است، بافت تاریخی استان قم دارای مشکلاتی است که با توجه به قوانینی که داریم باید به صورت موردی بررسی شود.

وی تصریح کرد: قم شهر تاریخی است و بازارچه و محلات مختلف و تیمچه و بناهای تاریخی این شهر مورد بی مهری قرار گرفته است که باید جبران شود و معماری قم باید اسلامی، دینی و تمدنی شکل بگیرد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.