• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

روایتی از رکود و بیکاری در صنعت گردشگری پس از شیوع کرونا

  • کد خبر : 66
  • 22 جولای 2021 - 10:35
روایتی از رکود و بیکاری در صنعت گردشگری پس از شیوع کرونا
گردشگر آنلاین - شیوع کرونا در استان ایلام همانند دیگر نقاط جهان و کشور خسارت‌های زیادی به دنبال داشت اما یکی از اصلی ترین خسارت ها مربوط به افزایش بیکاری در صنعت گردشگری بود.

به گزارش گردشگرآنلاین از ایلام،استان ایلام به دلیل برخورداری ازجاذبه‌های گردشگری و تنوع اقلیمی کم نظیر در ایران از توانمندی بسیار بالایی در توسعه گردشگری، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال‌زایی و… برخوردار است و هر ساله در فصول مختلف، پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است اما بیکاری در صنعت گردشگری در این حوزه خسارت‌های بسیاری به وجود آورد.

  پس از شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها،تعطیلی هتل‌ها، تعطیلی مکان‌های گردشگری و… خسارت‌های زیادی به کسب و کارها در حوزه گردشگری و صنایع دستی وارد شد.

بیکاری در صنعت گردشگری پس از شیوع ویروس کرونا

مظفر احمدی از فعالان حوزه گردشگری استان در گفت‌وگو با خبر نگار تسنیم گفت: گردشگری از جمله مشاغلی است که همواره تحت تأثیر تحولات و حوادث کشور قرار می گیرد و همین امر موجب شد با شیوع ویروس کرونا اولین صنعتی که بیشترین صدمات را متحمل شود صنعت گردشگری باشد.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا، با توجه به ضرورت کنترل و جلوگیری از تجمع افراد، تمامی موزه‌ها، بناهای تاریخی استان و… تعطیل شدند که این امر سبب بیکاری بسیاری از فعالان در این عرصه شد.

منصوری دیگر فعال گردشگری استان به خبرنگار تسنیم گفت: شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ و در آستانه تعطیلات نوروز باعث شد خیلی از افرادی که خود را برای استقبال از گردشگران آماده کرده بودند از جمله هتل‌ها و رستورانها، خسارت بالایی را متحمل شوند.

وی افزود: شدت یافتن ویروس کرونا و تداوم آن تا امروز منجر به بیکاری گسترده‌ای در صنایع وابسته به گردشگری و صنایع دستی شد و معیشت تعداد کثیری از صنعت‌گران ایلامی را مختل کرد.

پرداخت ۱۱۵ میلیار تسهیلات به مشاغل تعطیل شده در ایام کرونا

احمد خانمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل، اقداماتی از قبیل کمک بیمه‌ای،یارانه دستمزد، اهدای وام، امهال تسهیلات و… در حوزه گردشگری اعمال شده است تا جبران بخشی از بیکاری در صنعت گردشگری به حساب آید.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تسهیلات به مشاغل مختلف از جمله صنایع دستی پرداخت شده، افزود:هر کدام از دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند از واحد‌های زیرمجموعه خود حمایت کنند که علاوه بر این مهم، مسئولان کشوری نیز می‌بایست برنامه‌ها و طرحی‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات به صنف‌های تعطیل شده در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید:
مسئولان جهت توسعه زیرساخت‌ها برنامه ریزی کنند
متخصصان دیروز گردشگری، رانندگان امروز اسنپ
چشم امید فعالان گردشگری به دولت رئیسی است
لزوم واکسیناسیون تمام مشاغل حوزه گردشگری
با بی توجهی به واکسیناسیون؛ نمک وزارت بهداشت بر زخم صنعت گردشگری ایران

خسارت وارد شده به صنعت گردشگری

عبدالمالک شنبه زاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: صنعت گردشگری از جمله اصنافی است که پس از شیوع ویروس کرونا، بیشترین خسارت را متحمل شده است که بیکاری در صنعت گردشگری یکی از مهمترین این خسارت‌ها بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون حوزه گردشگری بیش از ۱۲۰ میلیارد خسارت دیده، افزود: یک سری حمایت‌ها از صنعتگران در خصوص امهال تسهیلات تا پایان شهریور ماه، امهال بیمه تامین اجتماعی، امهال تعرفه‌های آب و برق و گاز و پرداخت وام صورت گرفته، که متاسفانه کافی نبوده، زیرا بسیاری از صنعتگران به علت تعطیلی مشاغل وعدم کسب درآمد توانایی پرداخت اقساط را ندارند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر اینکه تعطیلی مشاغل و عدم کسب درآمد موجب شده بسیاری از صنعتگران توانایی پرداخت اقساط را نداشته باشند ،عدم همکاری کافی بانک‌ها نیز به ویژه در امهال تسهیلات، مشکلات صنعتگران را بیشتر کرده است.

رکود حاکم بر حوزه گردشگری

از اسفند سال ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا، فعالین بخش‌های مختلف حوزه گردشگری استان ایلام به دلیل رکودی که بر این حوزه حاکم شد، دچار خسارات زیادی شدند.

دولت در این مدت برای حمایت از فعالین این بخش که بیش از سایر صنوف زیان دیده، تسهیلاتی در نظر گرفت که متاسفانه کافی نبوده‌اند، از این رو انتظار می‌رود با در نظر گرفتن شرایط کنونی و بیکاری تعداد کثیری فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری، توجه بیشتری به حوزه‌ها شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=66

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.