• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

روزهای سرنوشت ساز برای جلوگیری از شیوع کرونا پیش روی کیش

  • کد خبر : 3945
  • 29 دسامبر 2021 - 10:19
روزهای سرنوشت ساز برای جلوگیری از شیوع کرونا پیش روی کیش

گردشگرآنلاین – رییس مرکز توسعه سلامت گفت: ۲ هفته آینده روزهای سرنوشت سازی برای این جزیره به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یه ویژه سوش اومیکرون است.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمد رضا رضانیا با بیان اینکه پیش بینی مسوولان بهداشتی غالب شدن سوش اومیکرون طی ۲ هفته آینده در کشور است اظهار داشت: شیوع سویه های مختلف ویروس کرونا در جهان اجتناب ناپذیر است اما آنچه اهمیت دارد مدیریت آن است.

وی اضافه کرد: هم اکنون جزیره کیش در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و روند شناسایی بیماری تا حدود کنترل شده بوده و لازم برای تداوم این وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کیشوندان و مسافران برای جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

رضانیا افزود: در ۲ هفته آینده انتظار داریم که این سویه بیشتر نقاط کشور را در گیر کند اما می توان در این مدت با افزایش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از شکستن تاب آوری مراکز درمانی به ویژه مناطق گردشگری همچون کیش جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: شورای سلامت کیش به طبع ستاد ملی مدیریت کرونا نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک یا قطعی ابتلا به سویه اومیکرون موظف است محدودیت های جدید و حتی شدیدتری را به منظور جوگیری از شکستن تاب اوری مراکز درمانی اعمال کند.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: با توجه به اینکه جزیره پس از ۲ سال در فصل پایز با خروج از وضعیت قرمز رونق نسبی گرفته بنابر این همه موظف هستیم از ۲ هفته آینده به عنوان یک فرصت طلایی و سرنوشت ساز استفاده کنیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل از افزایش امار بیماری به صورت یکباره جلوگیری کنیم.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.