• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

سریال احمدبن‌موسی(ع) گردشگری مذهبی شیراز را رونق می‌دهد

  • کد خبر : 5434
  • 26 ژانویه 2022 - 10:51
سریال احمدبن‌موسی(ع) گردشگری مذهبی شیراز را رونق می‌دهد

گردشگرآنلاین – درحالی ساخت سریال احمدبن‌موسی(ع) اکنون هفت ساله شده که بسیاری از کارشناسان براین باورند پخش این سریال بدون تردید نقش موثری در رونق گردشگری مذهبی شیراز و بطور کلی استان خواهد داشت.

به گزارش گردشگرآنلاین از شیراز، اوایل دهه ۹۰ بود ک زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت سریال احمدبن‌موسی(ع) از سوی متولیان امر در استان فارس مطرح شد، موضوعی که به شدت مورد استقبال علما به ویژه امام جمعه وقت قرار گرفت اما پس از گذشت تقریباً ۷ سال هنوز به سرانجام نرسیده و اخبار پیرامون این سریال در حد وعده و امضای تفاهم نامه مانده است.

امروز مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در نشست مربوط به دهه فجر از کلید خوردن تولید این سریال در دهه فجر خبر داد. بر این اساس تفاهم‌نامه ۳ جانبه بین صداوسیما و موسسه اوج و شهرداری برای ساخت سریال احمدبن‌موسی(ع) منعقد می‌شود.

این موضوع در حالی است که به اعتقاد آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز شان و شخصیت احمدبن‌موسی(ع) آنگونه که باید در شیراز مورد توجه قرار نگرفته و مسئولان و متولیان فرهنگ در این زمینه باید با اهتمام بیشتری ورود کنند.

قدیمی‌ترین اخبار مربوط به ساخت این سریال درباره این شخصیت تاثیرگذار و برجسته عالم شیعه به مردادماه ۹۴ بازمی‌گردد که معاون وقت صداوسیمای فارس اعلام کرده بود «ساخت سریال ویژه احمد بن موسی (ع) ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد که هنوز جذب سرمایه برای ساخت این سریال محقق نشده است».

پس از آن در نیمه شهریورماه ۹۴ داوود میرباقری، کارگردان برجسته سینما و تلویزیون در برنامه زنده خوشا شیراز از تمایل خودش برای ساخت سریالی درباره شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) سخن گفت.

به دنبال آن در پایان شهریورماه همان سال جعفر قادری که آن زمان نیز نماینده مردم شیراز در مجلس بود از همراهی خود برای تأمین مالی ساخت سریال احمدبن موسی(ع) خبر داد و ساخت سریال احمدبن موسی(ع) را گامی مؤثر در احیای ارزش‌های دینی و انقلابی دیار فارس دانست.

در بخشی از نامه منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی آمده است: «مردم خیراندیش استان فارس همواره در ساخت مدارس، واحدهای آموزشی، بهداشتی، درمانی و مذهبی زبانزد خاص و عام بوده‌اند، قطعاً در تأمین مالی این سریال که تاریخ و گذشته این مرز و بوم است از هیچ کمک و همراهی دریغ نخواهد کرد».

در تیرماه ۹۵ حسین حقایقی که آن زمان قائم مقام صداوسیمای مرکز فارس ساخت سریال احمد بن موسی(ع) را در اولویت‌های مرکز فارس دانست و گفت: طراحی اولیه انجام شده و «داوود میرباقری» برای ساخت سریال احمدبن موسی(ع) اعلام آمادگی کرده است.

وی در همان زمان ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت این سریال اعلام کرد که جلسات مستمر ساخت سریال حضرت احمدبن موسی(ع) برای انجام کارهای زیربنایی و پایه‌ای در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار می‌شود.

در تیرماه ۹۶ محمدرضا هاجری، رئیس وقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به تصویب بودجه ۴ میلیاردی از سوی شورای شهر برای سریال احمدبن‌موسی(ع) تخصیص این بودجه را منوط به امضای یک تفاهم‌نامه ۳ جانبه  بین شهرداری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و صداوسیما دانست.

وی با بیان اینکه این بودجه ردیف اعتباری دارد و قابل تخصیص در دیگر دوره‌های شورا نیز است، گفت: تلاش می‌شود که این تفاهم‌نامه پیش از شروع شورای پنجم امضا شود.

هاجری با بیان اینکه مقدمات تفاهم‌نامه تعیین شده است، بیان کرد: ۷۰ درصد هزینه ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) توسط شهرداری شیراز تامین می‌شود.

این روال و وعده‌ها ادامه داشت تا اینکه در دی ماه ۹۹ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که آن زمان نائب رئیس اول مجلس بود از حمایت مجلس برای ساخت این سریال خبر داد. وی در آن زمان در دیدار با رئیس صداوسیمای فارس گفت: ساخت سریال احمد بن موسی(ع) کاری ارزنده در شیراز است و مجلس از ساخت این سریال حمایت می‌کند.

در آذرماه امسال نیز رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز از کلید خوردن تولید سریال حضرت احمدبن موسی(ع) در سال آینده در شیراز  خبر داد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، وی معتقد است ساخت این سریال اقدام فاخری است که می‌تواند در توسعه گردشگری مذهبی این کلانشهر مؤثر باشد. به گفته محمدیان بر اساس مصوبه شورا، شهرداری شیراز مکلف شد برای اجرایی‌ شدن ابلاغیه شورا در سال ۹۵ مبنی بر ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع)، پیگیری، مذاکره و در نهایت عقد تفاهم‌نامه‌های اجرایی لازم را با شبکه‌های مختلف صدا و سیما، سازمان رسانه‌ای اوج و سایر موسسات فرهنگی و هنری با جذب همکاری تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)، بخش خصوصی، خیرین و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تا پایان امسال اقدام کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.