• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

سفرهایی دریایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 1535
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
سفرهایی دریایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت
گردشگرآنلاین - با گذشت بیش از ۱۹ ماه از شیوع کرونا و اقدامات سرعتی در واکسیناسیون عمومی مردم در سه‌ ماه گذشته، همزمان با کمرنگ شدن رنگ کرونایی قشم، چراغ اماکن اقامتی و حوزه گردشگری جزیره روشن‌تر شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم، علیرغم کاهش آمار مبتلایان به کرونا و متعاقب آن مرگ‌ومیرهای ناشی از این ویروس مهلک که منجر به افزایش سفرها در نقاط مختلف کشور از جمله جزیره قشم شده است، اما نباید با بی احتیاطی‌ها و کم توجهی و یا بی‌توجهی به پروتکل‌های ستاد ملی کرونا و تغییر فصل و سرما پاییزی از ورود پیک ششم کرونا و خدای ناکرده افزایش دگرباره آمار مبتلایان به کووید ۱۹ غافل باشیم.

ثبت بیش از دو میلیون و ۸۲۰ هزار تردد در قشم

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از تردد دومیلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۲۹ مسافر و گردشگر در قشم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

علی اشتری با اعلام این مطلب اظهار داشت: این تعداد تردد در مسیر قشم علی‌رغم دوران کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و جاری بودن شرایط سخت کرونایی، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مبادی ورودی در دوران سخت کرونایی از سوی نیروهای ستاد کرونای شهرستان به نحو مناسبی کنترل می‌شد و افراد مشکوک سریعا برای درمان به مراکز بهداشت و درمان در شهر قشم منتقل می‌شدند.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم، ۶۸۵هزار و ۳۵۷ گردشگر در شش ماهه نخست امسال در مسیر اسکله‌های شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم تردد داشته‌اند.

وی ادامه داد: سهم تردد مسافران جزیره قشم از دو بندر پهل و لافت با استفاده از ۳۴۰ هزار و ۳۰۶ خودرو هم به دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۸۷۲ نفر رسیده است.

خبر خوش افزایش سفرها به قشم و تصمیمات که این روزها برای بازگشایی مدارس با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس‌ها و پایان دوران تدریس مجازی به گوش می‌رسد، ایجاد می‌کند که مسئولان ستاد کرونای شهرستان قشم بیش از گذشته در مبادی ورودی جزیره بر تردد مسافران و گردشگران دقت داشته باشند تا خدای ناکرده دوباره گرفتار رنگ سیاه کرونایی در این جزیره نشویم.

قشم پیشرو سفرهای دریایی ایران است

مدیر بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بیشترین سفرهای دریایی ایران در شش‌ماهه نخست امسال با توجه به موقعیت جزیره‌ای قشم و ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری و بازار مناسب خرید این منطقه در قشم انجام شد و این جزیره عنوان پیشرو سفرهایی دریایی ایران را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال، سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۳۸ تردد دریایی در کشور به ثبت رسیده که ۷۱ درصد آن مربوط به تردد مسافران قشم است.

اشتری یادآور شد: در شش‌ماهه نخست امسال آمار خودروهای ورودی و خروجی به قشم هم از افزایش ۲۷ درصدی برخوردار شده است.

به گفته وی، در این مدت همچنین دو میلیون و ۵۹۸ هزار و ۹۹۱ تُن بار و کالا از بنادر نفتی و غیرنفتی جزیره قشم بارگیری و تخلیه شده است.

امیدواریم همه آنان که دستی در فعالیت‌های گردشگری قشم دارند از جمله هتلداران، گردانندگان خانه‌های بوم‌گردی، رستوران‌ها، بازاریان، آژانس‌های مسافری، مدارس غواصی و گردشگری دریایی و دیگر صنوف در کنار مسئولان حوزه بهداشت و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با احترام به قوانین ستاد ملی کرونا، تلاش کنند چراغ گردشگری جزیره نورانی‌تر از گذشته شود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.