• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

سفر به جاده ابریشم، یا من در گوبی، چین، ۱۹۹۲

  • کد خبر : 5603
  • 22 مارس 2023 - 13:26
سفر به جاده ابریشم، یا من در گوبی، چین، ۱۹۹۲

گردشگرآنلاین – برخی مسافرتها از گذشته تاکنون برای انسان از جذابیت خاصی برخوردار بوده و سفر به جاده باریشم نمونه بسیار خاص از این مسافرتهاست.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، در آگوست ۱۹۹۲، من و همسرم، کارولین، سفری به چین پس از تیان‌آن‌من ترتیب دادیم. در روزهایی بود که دفتر مسافرتی لندن چین در سیرک کمبریج، روبروی تئاتر کاخ در خیابان چارینگ کراس بود. سفر به جاده ابریشم حداقل بیست کتاب، یک سریال تلویزیونی ژاپنی اواخر شب و چندین ماه طول کشید تا برنامه ریزی و ترتیب سفر را از جایی که در آن زمان پایگاه ما در بلهام، جنوب لندن بود، انجام دهم. در آن روزها، می‌توانستید سفر را از طریق China Travel ترتیب دهید و سپس، تا زمانی که برنامه سفر از قبل ثبت شده بود، می‌توانید کاملاً مستقل سفر کنید. همه چیز از قبل پرداخت شده بود، اما در هنگام حرکت، به جز بلیط هواپیما در داخل و خارج از پکن، هیچ بلیط یا رزرو تایید شده ای نداشتیم. مثل همیشه، یک دفتر خاطرات از سفر نگه داشتم که بیش از پنجاه صفحه بود. چند سال بعد، با نادیده گرفتن قواعد دستور زبان و نحو، این تجربه را در دو وجه A4 خلاصه کردم، و این رامبل زیر را تولید کردم که شاید برداشتی شاعرانه از سفر تقریباً یک ماهه بود.

لندن سابق در حالی که سان بینی مایکل جکسون را کالبدشکافی می‌کرد و دوچرخه سواری مدال طلای بردمن را ستایش می‌کرد. ایر چین به پکن، جایی که تاکسی ها بیش از پیش بینی Lonely Planet هزینه دارند. یک برنامه سفر با حروف چینی از یکی از تیم هان از سفر چین در حالی که همکاران همکارشان بر سر دونده های افریقایی-آمریکایی تیزبین تلویزیونی در بازی های المپیک آب دهان می ریزند. سپس به شهر ممنوعه دیگر. انبوهی از گردشگران محلی برای مذاکره.

چهار ساعت از خطوط هوایی سین کیانگ به ارومچی. تابلوهایی به زبان چینی و روسی به اضافه اویغور که به خط عربی نوشته شده است (نوآوری اخیر). خطوط زمین در سراسر مغولستان داخلی. چرا و چگونه اینقدر مستقیم؟ سفر به جاده ابریشم ارومچی چند قله. انبوهی از زغال سنگ، بلندی های ناهموار، بوگدا شن پوشیده از برف در انتهای خیابان. پیشگویان پیاده رو، تاجران. غرفه های مواد غذایی زنانی که شکم گوسفندان را در جوی آب می شستند، کباب تره. شهر اویغور که اکنون چینی هان است، با نشت بیش از حد شانگهای، بیش از ۲۰۰۰ مایل از “خانه” پرجمعیت شده است. دومین راهپیمایی طولانی

صبحانه اویغور. شیر گوسفند داغ، چای چینی، نان گوجه فرنگی مسطح، گوجه و خیار شکری، کلم ترشی، کنجی نازک، کره شیر گوسفند، دو حبه قند غول پیکر. بازار اویغور میوه ها در میان جنگلی از بره های آویزان. بازار چین. سبزیجات و گوشت های زنده. ریختن بیش از حد مخزن با مارماهی های پرانرژی (قیمت واحد). اسپاگتی خود گره خورده.

زنی که ساعت طلایش را در یک «خانم را پیدا کن» غیرقانونی گم می کند. پلیس نگاه می کند. سفر به جاده ابریشم وقتی باخت به خانه اشک می ریزد. پارک رنمین برای نودل و سس فلفلی با سوخت موشک. کیسه برش با چاقوهای انگشتی در اتوبوسی شلوغ. مراقبت لازم است.

ماشین به تورفان. دره های حاصلخیز کوه های بایر. برف گهگاهی جاده شخم خورده یوز کازاک. دهکده‌های اویغور که از فاصله دوری غیرقابل مشاهده هستند، به جز دود دودکش، سایه‌سازی می‌کنند. تنگه شیب دار سراشیبی، رودخانه دیدنی، صخره ها، آب های سفید و تپه های خاکستری تخته سنگ. به فرورفتگی تورفان، فاصله پوشیده از برف اطراف گودال سنگی خاکستری به عرض ۱۰۰ مایل. ۴۲ درجه در پایه آن، ۲۰۰ متر زیر سطح دریا. سفر به جاده ابریشم ماشین جلوتر از جاده مذاب رد می‌کند. یک گوپ سنگین از راننده آبیاری می کند. گوبی به معنای سنگ است. اینجا زیاد است. و سپس سبز. یک واحه سراب غول پیکر؟

تورفان. انگورهای مشبک برای سایه خیابان. انگور کشمشی آویزان. ۱۵ یوان جریمه برای چیدن معمولی. چای هتل در سطل های گالوانیزه. رقص و موسیقی به سبک ترکی. شهرهای گوچانگ و جیائوهه که توسط چنگیز غارت شد. مقبره های نقاشی شده و مناره های آجری. کوه های شعله ور سیستم آبیاری زیرزمینی کاریز. ۳۰۰۰ کیلومتر کانال. ۱۵۰۰ سال قدمت، گرانش از کوه ها در لبه فرورفتگی تغذیه می شود. بزرگترین شاهکار فرهنگ اویگور، و در حالت کار کامل.

اتوبوس به دهیان. سفر به جاده ابریشم دو ساعت روی سنگ های ناهموار تا لبه افسردگی. زباله شهرک راه آهن توده های زغال سنگ، ساختمان های جعبه، زمین های بایر. دو زن در حال جنگ در محوطه ایستگاه. کوبیدن سر قربانی روی زمین خون تماشاگران بی عملی یک شهر پرتنش از پستی های خشمگین.

۵۰۰ مایل تا Liuyuan در گانسو. سنگ شیل خاکستری تخت بدون ویژگی. فوق العاده منحصر به فرد کوه های برفی در شمال. کاملاً خالی است، به جز شهرهای زغال‌سنگ سیگار کشیدن. ۴۰ بالا در تابستان، ۳۰ پایین در زمستان. یک شب با قطار. سحر همان صحنه عظیم را نشان می دهد که اکنون قهوه ای است.

وارد لیووان شوید. داهیان نوشت مشابه. ۱۲۰ مایلی جنوب در سراسر صحرا (در ابتدا سیاه!)، پس از باروهای باقی مانده از دیوار بزرگ سلسله هان. شترها و تپه های شنی تکلیماکان، بزرگترین کویر شنی جهان. در نزدیکی دونهوانگ واحه دوباره شکوفا شد. در سفر به جاده ابریشم شن و ماسه و شن و ماسه به طور ناگهانی محصول و درخت. هتل فیتیان، با لوازم بهداشتی رایگان با برچسب شام پو و فوم پو. ناهار. چهارده ظرف. اردک، فو یونگ، خیار، کلم، مرغ قارچ صدفی، گوشت گشنیز، نان بخارپز، نان بخارپز، برنج، آب گوشت و رشته فرنگی، گوشت خوک و لوبیا سبز، گوشت خوک و چیلی شیرین، مرغ و کدو، رشته فرنگی ساده، هندوانه. سپس برای گرفتن مشعل ضروری برای غارها. خانه ها دور هم جمع شده بودند. فروشگاه های چوبی برای زمستان روی هم انباشته شده اند. به پشت بام ها مانند یک تپه ضایعات نگاه کنید. پیچ و خم سنگی کلاستروفوبیک سطح زمین.

روز غار. غارهای بودایی موگائو – از ساعت ۱۲ تا ۲ بسته هستند، یک روز کامل برای شاید خیره کننده ترین منظره روی زمین مورد نیاز است. ۴۰۰ «غار» (به اندازه کلیسای جامع) در یک دره ماسه سنگی، بین ۴۰۰ بعد از میلاد تا ۱۱۰۰ پس از میلاد. کاملا خشک، همیشه تاریک، کاملاً حفظ شده است. همه چیز نقاشی شده دوره تنگ پیچیده و رنگارنگ. دنیایی از صحنه ها با نور مشعل. بوداها در حال خوابیدن، نشستن، ایستادن، ژست گرفتن. مجسمه سی متری نشسته با هزاران سیگار و سکه نکشیده در دامان او به عنوان پیشکش. شوک غار بازسازی شده توسط کینگ با چهره های تائوئیست. ویژگی‌های غم‌انگیز، درهم‌پیچیده و صورت در کشاله ران. ۴۰ غار دیده شده در روز، باستان شناس به عنوان راهنمای شخصی. خیره کننده. چهارده ظرف برای شام.

بازگشت اتوبوس صحرا به لیووان. همیشه دعوا برای صندلی. سه ساعت گرد و غبار قطار به لانژو. ۸۰۰ مایل در امتداد مرز کوهستانی گانسو- چینگهای. بیشتر بیابان سیاه، سپس زمین زرد. قلعه جایاگوان در مرز امپراتوری مینگ. یک شب با قطار. کشور تغییر کرد گردنه کوهستانی، تپه های نورد سبز و مزارع پلکانی. برداشت گندم در. عروسک‌های حصیری مثل بچه‌ها در مونتاژ. خانه‌هایی که هنوز از زمین درهم فرو رفته‌اند. لانژو یک شهر صنعتی پر رونق. سی ساعت سفر. پیاده روی در کنار رودخانه زرد

ماهی در تانک رستوران هتل همه مرده اند. اتوبوس لانژو گران است. ۵۰ فن در هر سفر. رادیو و بافتنی ممنوع اسب پرنده سلسله هان و جنگجویان برنزی. کپور بخارپز با تجاوز جنسی در منو. ماهی حرف اول را می زند. از طریق کشور لس زرد به Xian قطار کنید. شیارها و دره های عمیق. همه زمین های مسطح کشت شده اند. ۵۰۰ مایل یک شبه.

رزمندگان تراکوتا رو به شرق برای نگهبانی از مقبره کین شیهوانگ. به صورت قطعه ساخته شده است. در محل مونتاژ شده است. بخش تا حدی حفاری شده که در آن انبوهی از اعضای تکه تکه شده از زمین بیرون می‌آیند. جنگجویان سفالی جدید برای فروش از کارخانه پشت موزه. کپی دقیق از اصل. خس خس خس سینه در این تصور که همه چیز به عنوان ساختگی برای تجارت توریستی است.

Xian، مانند تمام شهرهای چین، یک میدان است. جاده ها مستقیم، همیشه در زوایای قائمه متقاطع. مرکز باستان دیوار، مینگ بازسازی شده است. مسجد قدیمی نفیس. ژیان یانگ در نزدیکی، با مقبره‌های کیان قرن هفتم، موزه با ۳۰۰۰ ترا کوتا دیگر مانند یک جمعیت فوتبال. قطار به پکن. ۸۰۰ مایل، ۲۶ ساعت. خانه ها اغلب در سمت دره غار هستند. بعدها زمین مسطح عظیم، ذرت در همه جا.

معبد بهشت، تیانتان، و سپس اپرای پکن. برای آبجو در غرفه کنار راه مکث کنید. ارائه شده توسط کارآموز بورس مهتابی! ترشی صبحانه شگفت انگیز، مانند کممبر چهار ساله از تفنگ ساچمه ای. سر را بر می دارد. دیوار بزرگ. بسیار توریستی، اما هنوز خیره کننده. مثل بالا رفتن از یک نردبان غول پیکر در جاهایی. تی‌شرت‌های «من از دیوار بزرگ بالا رفتم»، هر چه بیشتر بالا بروید قیمت‌ها کاهش می‌یابد. باید هوا باشد مقبره های مینگ توسط کتاب راهنما رد شده است. اشتباه. اتاق های طاق دار بشکه ای شگفت انگیز نه طبقه زیر زمین. درهای یشم، تخت های کنده کاری شده، مرمر، مرمر، شگفت انگیز. یادآور ایتالیای دوره رنسانس. آجرهای ابدی که نام سازندگان آنها حک شده است. قایق سوغاتی یشمی به قیمت ۵۵۰۰۰ پوند.

پرده های سفید روی مجسمه های وابسته به عشق شهوانی در معبد لاما تبتی. همان محتوای حیوانی در نقاشی های دیواری. بودای طلایی ۲۴ متری از میان عود تاری. همه جا تابلوی سیگار ممنوع است.

مقبره مائو مقبره امپراتور. خطوط برای صف ها در سراسر میدان نقاشی شده است. پاها به سمت شمال به سمت دروازه تیان آنمن، فنگ شویی وارونه. او براق، مومی شکل و روی صورت نقاشی شده است. خطوط متحرک از هر دو طرف گذشته است. بدون مکث بیرون، دکه‌هایی با تی‌شرت‌های مائو، حلقه‌های کلید مائو، اسباب‌بازی‌های نوازشگر، کارت پستال، فانوس جادویی. نخ آب نبات مائو تسه تونگ کنار بازو. سپس تالار بزرگ مردم. اتاق غذاخوری ۵۰۰۰٫ اکنون فست فود برای گردشگران. چوب ریز ریز تالار بزرگ، سیگار، تی شرت. اسباب بازی های نوازشگر تالار بزرگ مردم.

۲۵۰۰ مایل. سه هفته و نیم ۵ مقصد ۵۰ غار ۶۰۰۰ جنگجوی سفالی. ۱ دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، اپرای پکن، مائو تسه تونگ. صدها مقبره، معبد، بتکده، پارک، اتوبوس بندری و دوچرخه. ۳ پیراهن ابریشم در جاده ابریشم. یک سفر شگفت انگیز

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Philip Spires است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.