• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

سهم گردشگری قشم توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 4288
  • 03 ژانویه 2022 - 10:43
سهم گردشگری قشم توسعه می‌یابد

گردشگرآنلاین – سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای توسعه سهم گردشگری قشم از علاقمندان یه سرمایه‌گذاری در این صنعت، حمایت می‌کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، افشار فتح‌الهی در قشم اظهار داشت: برای شکوفایی اقتصاد قشم با توجه به ظرفیت‌های مهم گردشگری در جای جای این جزیره و همچنین وجود ۷۱ خانه‌ بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری، می‌توان سهم اقتصاد گردشگری این منطقه را با جذب توریست افزایش داد.

وی افزود: انتظار داریم سرمایه‌گذاران خانه‌های بوم‌گردی با بکارگیری نیروهای توانمندی آشنا به زبان خارجی، از طریق ارتباط مجازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری قشم، به توسعه اقتصادی جزیره کمک کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم دنیا علاقمند به سفر برای دیدن ظرفیت‌های طبیعی هستند، افزود: بهترین ظرفیت‌های طبیعی صنعت گردشگری قشم در محدوده روستاهای این جزیره قرار دارند که باید با جذب توریست، از پتانسیل‌های خدادادی آنها به درستی استفاده شود.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا توان فعالان صنعت گردشگری از طریق جذب توریست بسیار ضروری است و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد در این راستا آماده کمک می‌باشد.

فتح‌الهی با اعلام اینکه تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه در قشم قرار دارد، تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی قشم چه مزیتی گرانبهاتر از این ظرفیت طبیعی خدادادی با مساحتی برابر ۳۰ هزار هکتار است.

او ادامه داد: هر یک از ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم می‌تواند فرصتی برای جذب توریست باشد و این ظرفیت‌ها بقدری زیبا و چشم‌نواز هستند که می‌توانند هر توریست را حداقل ۱۰ روز در جزیره ماندگار کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از طولانی‌ترین غار نمکی جهان در قشم در کنار تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها، بام قشم، خلیج دلفین‌ها، دره تندیس‌ها، جزایر ناز، تالاب پرندگان دو کوهک، جنگل حرا، دره شور، سایت لاک‍پشت‌های پوزه عقابی، سواحل زیبا، چاه‌های تلو و بادگیرهای لافت، قبرستان انگلیسی‌ها، موزه لنج سازان روستای گوران، موزه ژئوپارک، غارهای خربس و دهها ظرفیت دیگر در جزایر قشم، هنگام و لارک فرصتی برای ماندگاری توریست‌های خارجی و علاقمندان طبیعت گردی از سایر نقاط کشورمان است.

جزیره قشم به حداقل ۵۰ کاشانه مهمان جدید نیاز دارد

به گزارش گردشگرآنلاین تسنیم نوشت: وی تصریح کرد: با وجود این همه ظرفیت طبیعی در قشم، جزیره به حداقل ۵۰ کاشانه مهمان جدید نیاز دارد که سازمان منطقه آزاد از سرمایه‌کاران در این حوزه با اولویت بومیان، حمایت می‌کند.

فتح‌الهی اظهار امیدواری کرد که با توسعه فضاهای بوم‌گردی و ارایه خدمات صحیح گردشگری از مسیر علمی این صنعت، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد گردشگری قشم باشیم.

وی افزود: فعالان خانه‌های بوم‌گردی باید با داشتن چند وسیله نقلیه مناسب و راهنمایان مسلط به زبان خارجی، غرفه صنایع دستی و طبخ غذاهای سنتی می‌توانند بهترین خدمات را به توریست‌های خارجی و گردشگران ایرانی ارایه کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راه‌های خروج از وابستگی به درآمد نفت است و جزیره قشم با داشتن این همه پتانسیل باید پیشگام حرکت سازنده در این راه باشد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.