• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
حاشیه نگاری بر جلسه فوق‌العاده شورای شهر

شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز منحل می شود؟

  • کد خبر : 4831
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۷:۵۷
شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز منحل می شود؟

گردشگرآنلاین – سی‌وهشتمین جلسه‎ (فوق العاده) شورای اسلامی کلانشهر تبریز شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه، به‌صورت علنی و با بررسی انحلال شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز برگزار شد.

لایحه‌ی شهرداری تبریز مبنی بر «تشکیل قرارگاه اقدام و اجرای طرح مطابق شیوه‌نامه‌ی پیشنهادی برای توانمندسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری برابر برنامه و بودجه مصوب سالانه شهرداری تبریز» با قید یک فوریت مورد بررسی اعضای حاضر قرار گرفت و مقرر شد این لایحه در اولین فرصت بعد از تصویب تعرفه عوارض محلی به صورت عادی بررسی شود و موضوع قطار شهری تبریز هم به بررسی گذاشته شد.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ابتدای این جلسه در خصوص لایحه‌ی شهرداری تبریز مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری بیان کرد: موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری از سوی مدیران این مجموعه طی هفته گذشته مطرح شده بود و حتی آنها نیز آمادگی خود را در این راستا اعلام کرده‌اند.

رسول برگی ادامه داد: موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز باید در کمیسیون‌های «ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی»، «عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری» و برنامه و بودجه به صورت مشترک بررسی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این‌ خصوص اظهار کرد: موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری بسیار حساس است و باید مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

علیرضا نوای‌باغبان ادامه داد: باید بعد از دریافت نظرات شفاف از سازمان‌های مربوط، نسبت به این ادغام تصمیم بگیریم.

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این خصوص بیان کرد: بعضی از استان‌ها اقدام به جداسازی این دو شرکت کرده و کارهای خود را نیز به‌صورت تفکیک شده انجام می‌دهند.

روح‌اله دهقان‌نژاد ادامه داد: تنها چهار خط در قطار شهری تبریز وجود دارد که از این چهار خط فقط یک خط فعال است؛ من با کلیات طرح انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز مخالف هستم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی در این راستا وجود دارد و شاید در صورت انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری، دولت حمایت‌های خود را قطع کند.

فریدون بابایی‌اقدم ادامه داد: باید در راستای انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز هر تصمیمی که به نفع شهر است، گرفته شود.

احد صادقی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: در نامه‌ای که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده، ذکرگردیده شهرداری می‌تواند نسبت به افزایش و کاهش سازمان‌ها تصمیم‌گیری کند.

در نهایت مقرر شد لایحه انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز در کمیسیون‌های مشترک «ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی»،  «عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری» و «برنامه و بودجه» بررسی شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در سخنانی در خصوص اهمیت بررسی تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: بهتر است جلسات کمیسیون‌ها را تعطیل کرده و بررسی تعرفه عوارض محلی را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

بابایی اقدم ادامه داد: روز گذشته در جلسه‌ی کمیسیون بررسی‌هایی را در خصوص تعرفه عوارض محلی انجام دادیم، و ظاهرا اکنون نیز موضوعات مطرح شده دیروز را مجددا بررسی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همکاران مالی خواهشمندیم که در نگارش مصوبات تعرفه عوارض محلی دقت لازم را داشته و امانت‌دار باشند.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار نیز طی سخنانی اظهار کرد: ایستگاه‌های متروی شهر سرویس بهداشتی ندارند و سوای این موضوع در برخی از آنها نه اثری از برق است و نه پله‌های برقی! حتی پله‌های ایستگاه‌ها نیز حفاظ ندارند.

سید کاظم زعفرانچیلر ادامه داد: چرا مدیریت شهری هنوز پس از چند ماه از آغاز فعالیت خود نتوانسته برای شهروندان امکانات سرویس بهداشتی فراهم کند؟ چندین بار از شهردار منطقه پیگیر وضعیت ایستگاه مترو شدم تا در خصوص پله برقی‌ها اقداماتی را انجام دهم ولی همچنان خبری از این موضوع نشده است.

وی اضافه کرد: مدیران شهرداری پاسخگوی اعضای شورای شهر نیستند و شورا ستیزی در شهرداری بیداد می‌کند و عملکرد خدماتی شهرداری و شورای شهر طبق اعلام مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی صفر است و فقط صرفا برگزاری جلسات در اولویت کاری قرار گرفته است.

زعفرانچیلر افزود: معلوم نیست در زیر زمین تبریز چه می‌گذرد و چه مدت زمان لازم است تا به این موضوع ورود کنیم و بدانیم در آنجا چه خبر است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4831

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.