• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند

  • کد خبر : 1221
  • 02 اکتبر 2021 - 22:22
شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند
گردشگرآنلاین - رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، نهاوند به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به لحاظ برخورداری از سیما و منظر و بافت و بناهای تاریخی، واجد ارزش بالایی است.

وی با بیان اینکه برای حفظ بناهای ارزشمند تاریخی باید نسبت به مرمت آنها اقدام شود اضافه کرد: در سالیان گذشته به بافت‌های تاریخی اهمیت لازم داده نشده و یا برای مرمت مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به مرمت بخشی از بناهای تاریخی افزود: طی چند سال اخیر تعدادی از اماکن تاریخی مانند حمام حاج‌آقاتراب، منزل شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیع‌الزمان، خانه عباد مهران و خانه صمصام با چندین میلیارد تومان مرمت شده‌اند.

وی بازسازی سایر بناهای تاریخی را مستلزم ثبت آنها در فهرست آثار ملی دانست و گفت:  یک اثر تاریخی برای مرمت ابتدا باید در فهرست آثار ملی ثبت شود تا بتوان برای آن اعتبار لازم را جذب و هزینه کرد.

جانجان اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۳۰ بنای تاریخی در نهاوند شناسایی شده که نیاز به مرمت دارند و برای انجام این کار همه آنها به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: برای ایجاد مقدمات مرمت بناهای تاریخی با شهرداری مکاتباتی شده تا در ساخت این بناها وحدت رویه‌ای در ارتفاع بنا و نمای ساختمان بوجود آید و متناسب با ضوابط میراث فرهنگی باشد.

رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با تاکید مجدد بر ضرورت حفظ و نگهداری بناهای تاریخی شهرستان از مسئولان مربوطه خواست در این راستا با اختصاص اعتبار لازم حمایت‌های لازم را از شهرستان داشته باشند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.