• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان مطرح کرد؛

صادرات چمدانی صنایع دستی گلستان به اروپا و آمریکا

  • کد خبر : 4885
  • 13 ژانویه 2022 - 8:07
صادرات چمدانی صنایع دستی گلستان به اروپا و آمریکا

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۷۴ دلار از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی این استان به صورت صادرات چمدانی انجام شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان، رحمان فرمانی اظهار داشت: گلیم و گبه، فرش چرم، زیورآلات ترکمن، رودوزی سنتی، پارچه دستبافت و جاجیم از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی گلستان است که از طریق واسطه‌ها و به‌صورت صادرات چمدانی به کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین، کانادا و روسیه صادر شده است.

وی بیان کرد: هنرمندان گلستان همه‌ساله بخشی از تولیدات خود را از طریق واسطه‌ها و یا به‌صورت چمدانی به سایر کشورها صادر می‌کنند که این موضوع با توجه به شیوع کرونا و تضعیف همه بخش‌های تولیدی و بازرگانی خارجی تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرارگرفته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: به دلیل نبود پایانه تخصصی صادراتی، بسیاری از صنایع‌دستی گلستان از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

رحمانی به صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی گلستان اشاره کرد و ادامه داد: بازاریابی مناسب در زمینه صادرات، دریافت مشاوره از تاجران خبره گلستان، تشکیل انجمن هنرمندان باهدف افزایش صادرات محصولات صنایع‌دستی، تقویت تشکل و موسسه‌های فعال در زمینه صادرات، حضور هنرمندان در دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی، عضویت در اتاق بازرگانی و اخذ کارت بازرگانی از جمله راهکارهای تقویت صادرات تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، سرپرست این اداره کل گفت: گلستان دارای صنایع‌دستی متنوعی است که می‌توان با رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی هنرمندان و صنعتگران این حوزه، زمینه رونق بخشیدن به تولید و تداوم پایدار این نوع کسب‌وکار را فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.