• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

صادرات ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلاری صنایع دستی قزوین

  • کد خبر : 1334
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
صادرات ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلاری صنایع دستی قزوین
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار صنایع‌دستی استان قزوین در نیمهٔ نخست سال جاری به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قزوین، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار صنایع‌دستی استان قزوین در نیمهٔ نخست سال جاری به مقصد کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس و اروپا صادر شد.

وی ادامه داد: توسعهٔ صادرات صنایع‌دستی از جمله اهداف مهم انجمن صنایع‌دستی استان به‌شمار می‌رود و اکنون نیز این مسئله با جدیت دنبال می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: امیدواریم با مهار کامل کرونا و بازگشت رونق به گردشگری به شکل توأمان شاهد رونق صنایع‌دستی نیز باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین بیان کرد: با ثبت جهانی بازار صنایع‌دستی سعدالسلطنه در آینده‌ای نه چندان دور، انتظار می‌رود صادرات صنایع‌دستی قزوین با رشد قابل توجهی مواجه شود.

خزائلی ضمن اشاره به ظرفیت عظیم صنایع‌دستی در حوزهٔ ارزآوری و لزوم برنامه‌ریزی جهت حمایت و پشتیبانی از صادرات هنرهای دستی، تأکید کرد: سال گذشته بیش از ۴ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی استان به خارج از کشور را داشتیم.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکنندهٔ صنایع‌دستی است که از جمله هنرها و صنایع‌دستی این استان می‌توان به آینه‌کاری، گره‌چینی، گلیم، جاجیم، مسگری، سفال، سرمه‌دوزی، پن‌بافی، پاپیه‌ماشه و موج‌بافی اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.