• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز:

صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأثیر به سزایی در توسعه البرز دارد

  • کد خبر : 1830
  • 31 اکتبر 2021 - 11:22
صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأثیر به سزایی در توسعه البرز دارد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کنار سایر صنایع تأثیر به سزایی در رشد و توسعه استان دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان البرز، فریدون محمدی صبح یک‌شنبه در حاشیه بازدید یکی از مراکز تولید صنایع دستی در کرج اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و صدمات وارده در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جامعه به همت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و به منظور حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه مقرر شد تسهیلات کم‌بهره در اختیار واجدین شرایط قرار بگیرد.

وی بیان کرد: بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون معادل ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به هنرمندان و صنعتگران تحت پوشش اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به لزوم رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و کارگاه‌های صنایع‌دستی تصریح کرد: تسهیلات ارائه شده شامل تمامی متقاضیان دارای مجوز، کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی و کارگاهی شده و از ۲۰۰ میلیون ریال تا ۵ میلیارد ریال مصوب و به منظور طی مراحل قانونی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰۰ درصد رشد داشته است.

محمدی متذکر شد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کنار سایر صنایع تأثیر به سزایی در رشد و توسعه البرز و در نتیجه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی داشته و همواره از سوی نهادهای متولی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.