• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

ضرغامی: پروژه منوریل قم فراملی است

  • کد خبر : 4043
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
ضرغامی: پروژه منوریل قم فراملی است

گردشگرآنلاین – وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از پروژه منوریل قم آن را از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی عنوان کرد که نباید رها شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، عزت الله ضرغامی در حاشیه سفر به استان قم در بازدید از پروژه منوریل قم، این پروژه را مهم دانست و گفت: تعیین تکلیف این پروژه برای دولت مهم است.

وی ادامه داد: این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید اینگونه رها شود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های این پروژه آماده است، افزود: متوقف شدن چنین پروژه‌هایی برای کشور خوب نیست و یکی از بحث‌های جدی ما در سفر به قم جمع‌بندی نسبت به منوریل و روشن شدن وضعیت این پروژه است.

مونوریل یک شیوه حمل‌ونقل است که شباهت هایی با  قطار ریلی دارد. واگن‌های مونوریل می‌توانند مسافربری یا باری باشند. طراحی مونوریل می‌تواند در جذب توریست بسیار تاثیر گذار باشد.

مونوریل‌های امروزی و مدرن در سطح حرکت خود به یک میله‌ی بلند وابسته بوده و به آن تکیه می‌کنند. مونوریل دارای یک ریل منفرد است که به همین دلیل به آن تک‌ریل می‌گویند. واگن‌ها بر روی همین ریل منفرد که در مرکز واگن قرارگرفته است حرکت می‌کنند. اصولاً مونوریل‌ها از سطح زمین فاصله می‌گیرند و بالاتر از آن قرار دارند.

به گزارش گردشگر آنلاین، از مونوریل استفاده‌های فراوانی می‌شود و این وسیله همانند هر وسیله‌ی دیگر مزایا و معایب خاص خود را  دارد، اما در کل مزیت های مونوریل بیشتر از معایب آن است. مونوریل‌ها در شهرهای توریستی، شهربازی‌ها، مقاصد تفریحی، کاری، حمل‌ونقل درون‌شهری و همچنین برون‌شهری به‌کاربرده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال در شهرهای ژاپن، مالزی ، چین، سنگاپور، آلمان و  ایالات‌متحده از این سامانه‌ی حمل‌ونقل شهری استفاده می‌شود.

امروزه مونوریل‌ها قادر هستند با ۶ واگن و سرفاصله زمانی ۲ دقیقه حدوداً ۳۰ هزار مسافر را در امنیت کامل در یک ساعت و در یک‌جهت جابجا نمایند.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.